Pikrea / Blog / 

Howto tippek

3 kulcskérdés, mielőtt automatikusan megosztod a Facebook posztod az Instagramon

 

Facebook poszt megosztása Instagramon? Hiánypótló kis feature, amit eddig nélkülöznünk kellett! Most augusztus során viszont érkezik Facebookra az a poszt alatti gomb, ami végre lehetővé teszi, hogy automatikusan megosszuk a Facebook posztunkat az Instagram galériánkban is.

 

 

Ezt a gombot keresd a Facebook bejegyzéseid alatt posztoláskor
Facebook poszt automatikus megosztása Instagramra: 8 MB méret alatt, JPEG, PNG, BMP és GIF formátumokban lehetséges

 

 

Miért mondom, hogy hiánypótló? Ugye egészen 2012 óta már a Facebooké az Instagram, mégis eddig kellett várnunk arra, hogy egyszerűen megoszthassuk a Facebook posztunkat az Instagram oldalunkon is. Fordítva viszont szuperül működik a tartalommegosztás: az Instagramon minden egyes posztoláskor elhúzhatjuk a Facebook-csúszkát, vagy éppen posztolás után is, utólag is ráoszthatjuk az adott bejegyzést a Facebook falunkra.

 

Hiánypótlónak tényleg hiánypótló az új funkció, elsőre tényleg a “két legyet ütni egy csapásra” esete egy-egy ilyen automatikus duplikálás. Mielőtt azonban nekiveselkednénk Facebook posztokkal feltölteni az Insta-galériánkat, 3 kérdést érdemes átgondolnunk. Ebben szeretnék a mai blogbejegyzésben támpontot adni:

 

1. Tuti Instára való az a Facebook poszt?

 

—> Gyere el hozzám egyéni tanácsadásra vagy a kiscsoportos Márkaépítés és vásárlásösztönzés workshopomra, ha mélyebben érdekel, milyen lehetőségeid vannak a bázisépítésre és a követők konvertálására az Instagramon! <—

 

Számos ügyfelem azért keres meg, mert ugyan a Facebookon sikeres (volt), de rájött, az Instán sajnos nem működik az jól, ami a nagy kék testvérnél bevált neki. Ez poszt szinten is igaz: bizony nem minden Facebook poszt jó az Instagramra. Ha eredetileg a Facebookra készíted és oda szánod az adott bejegyzést, gondold át kétszer is: tuti Instán is működni fog? Oda való a kép? Instagram-kompatibilis (ahogy mondani szoktam)? A szöveg is passzol?

 

Ritkán lesz mindenre “IGEN!” a válasz, az esetek többségében minimum finomhangolni kell a bejegyzést az Instagram sajátosságainak megfelelően.

 

2. Linkelnél is? Azzal csak óvatosan

 

Megszoktuk már, hogy Facebook bejegyzéseinkben hatékonyan tudunk forgalmat irányítani a weboldalunkra, termékoldalunkra, vagy éppen a legfrissebb blogposztunkra. Ezek az linkek viszont Instagramon NEM linkként, hanem szövegként fognak megjelenni, nem lesznek kattinthatóak, mert az Insta posztok szövege nem kattintható!

 

#protipp: régen voltak sajnos abból gondok, hogy az ilyen linkelést spamelésnek vette az Instagram (hiszen úgysem kattintható), és büntetés is járt érte. Én mindent tesztelek az Instán, és most nem látom, hogy így lenne, de tény: a felhasználók sem fogják érteni, miért úgy írod meg a posztot, mintha kattintható lenne a link (mint a Facebookon.) Ehelyett a biódban (profilodban) lévő linket kellene promózni, arra irányítani a követőket. (Ami természetesen lehet ugyanaz, mint a Facebook posztban szereplő aktuális link.)

 

3. Miért érdemes téged Instán követni?

 

Kulcskérdés, amit előbb-utóbb meg kell válaszolj magadnak, ha stratégiát állítasz fel erre a vizualitás alapú platformra. Ha ugyanazért, amiért a Facebookon is, hiszen csak a tartalmakat duplikálod a felületeiden, akkor sajnos nem biztos, hogy a potenciális követőknek lesz kedve megnyomni a követem gombot pluszban még az Instán is. Gondold ezt is át, amikor a tartalomstratégiád dolgozod ki! Ha pedig ebben segítségre van szükséged, keress bizalommal.

 

A lényeg tehát: mielőtt duplikálsz, győződj meg arról, hogy Instagramra való-e az adott Facebook poszt, autentikus lesz-e Instán is, és ha nem, akkor inkább engedd el. Ha pedig a kép jó mindkét platformra, a szöveget akkor is érdemes “platformra szabni.” A követőid minden bizonnyal értékelni fogják és jobban reagálnak, ha az adott platform sajátosságait figyelembe veszed a kommunikációdban.

 

Instagram tippekért és egy szuper közösségért találkozzunk a blogon túl is:

 

további cikkek

új GVH influencer útmutató

Frissült a GVH influencer útmutatója [fontos!]

Az influencer marketing sokaknak jó monetizációs, márkaismertség-növelő és vásárlásösztönző eszköz, emiatt megbízói és tartalomkészítői oldalról is figyelni kell a jogkövető magatartásra.

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 24 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON