Itt a Facebook Zero – irány helyette az Instagram?

Itt a Facebook Zero – irány helyette az Instagram?

 

Ha olvasod ezt a blogot és követed a Pikreát, akkor minden bizonnyal érdekel annyira a közösségi média világa, hogy értesültél Mark Zuckerberg csütörtöki bejelentéséről, ami a Facebook új korszakát hivatott elhozni, “Closer Together” mottóval. Levonva a következtetéseket a bejelentésből, a mai posztban azt vizsgálom meg, miért érdemes 2018-ban elmozdulnod az Instagram felé, ha eddig nem tetted.

Miről van szó?

 

Jóideje jellemző a Facebookon, hogy a cégek költés nélkül egyre kevésbé tudják elérni az évek alatt megszerzett követőieket és a potenciális új követőket. A reklámszakma egyik legjelentősebb cége, az Ogilvy ezt a jelenséget 2014-ben már vizionálta, és elnevezték Facebok Zero-nak. Rég nincs már olyan, hogy alaphelyzetben minden követőd minden tartalmad látja, sőt, az organikus elérési arány romlása sokszor kétségbeejtő. Nincs mese, a cégeknek profin összerakott Facebook stratégiát kell gyártaniuk, és az eléréshez ezerrel hirdetniük kell. (Fontos megjegyezni: ez a Facebook stratégia túl kell mutasson a Facebook page posztokon.)

 

A héten elhangzott bejelentés azért kavarta fel a kedélyeket, mert ezentúl nem elég rendszeresen tartalmat megosztani. Céges oldalak esetén ugyanis a jövőben egyértelműen csak az interakciót, beszélgetést kiváltó tartalmak kerülnek előtérbe, az algoritmus ezeket fogja megjeleníteni a felhasználók hírfolyamában. Azaz, jóval kevesebb elérést kapnak az olyan céges oldalak posztjai, amelyek nem képesek engagement-et generálni. A lájknál többet fog érni a komment, a kommentvadászatot viszont büntetni fogja a Facebook. Magyarán, minőségi párbeszédet képviselő érdemi kommentek generálására képes posztokat kell készítenünk.

 

Miért beszélek erről egy Instagram marketinggel foglalkozó blogon?

 

1, Az Instagram a Facebooké

 

Ha már ott vagy az Instán, használd ki, amíg a jelenlegi játékszabályok vannak érvényben. A jelenlegi játékszabályok szerint pedig minden egyes  közösségi médium közül az Instagram az, ahol a legmagasabb az engagement rate (forrás: Locowise).  Nem győzöm hangsúlyozni: az Instagram for Business megoldások megjelenése óta várjuk, mikor szorítják vissza a céges profilok organikus eléréseit. Alapozd meg az Instagram bázisod addig, amíg bőven van erre lehetőséged organikusan is. Ha még fontolgatod a regisztrációt, ebben a posztomban 10 olyan számszerű ténnyel, statisztikával segítem a döntésed, amit elengedhetetlen ismerni, ha márkát szeretnénk építeni az Instagramon.

 

2, “Closer Together” szemlélet már az Instagramon is

 

Teljesen egyértelmű, hogy az Instagram algoritmusa is díjazza a minőségi interakciókat indító posztokat, képeket. (Erre tudott ráépülni a comment pod jelenség is, amiről lesz még szó itt a blogon).  Hogyan tudod ezt te is elérni? Legyen CTA a posztjaidban, legyél a közösség része és legyen közösséged (ami az egyik number one tanácsom, ha arról van szó, hogyan építs sikeres Instagramot).

 

Tudtad például, hogy az arányaiban kevesebb lájkot szerzett, de több minőségi kommentet generált posztok is bekerülhetnek egy-egy hashtag alatt a Top 9-be? A Top 9 kiemelés pedig organikusan sok-sok új követőt eredményezhet jó posztok és egységes galéria esetén. (Hogy miért nem elég egy-egy jó poszt, és miért van szükség egységes, koherens galériára követőbázis építésekor, arról szintén ebben a posztban írtam.)

 

3, Keress alternatív csatornákat a tartalmadnak

 

A Closer Together bejelentés után két tanácsom van számodra. Egyrészt, dolgozz ki egy profi, valóban minőségi interakciót eredményező Facebook stratégiát! Másrészt, határozd meg azokat a felületeket, ahol hatékonyan átadható az üzeneted a Facebookon túl. Ha olyan terméked, szolgáltatásod, énmárkád van, aminek az üzenetét vizuálisan is el tudod mesélni, ráadásul az Instagramon aktív közönség a célcsoportja, akkor irány az Instagram, ahol nem csupán márkaismertséget tudsz szerezni, de megfelelő stratégiával konvertálni is tudod a bázisod.

 

Bizonytalan vagy abban, hogyan mesélhető el a történeted vizuálisan, vagy egyáltalán hogy mi is a történeted? Lehetőséged van stratégiai tanácsadásra egyéni konzultáció keretében, vagy részt vehetsz a legelső csoportos workshopomon, melynek témája a vizuális történetmesélés lesz.

Szeretnél értesülni a csoportos workshop regisztrációjának indulásáról?

Iratkozz fel ITT!

 

 

Beszélgessünk mindenről, ami Instagram a Pikrea Facebook és Instagram oldalán! Várlak 🙂