Jön az IGTV az Instagramtól - nézzük, mi is ez

 

Ma bejelentette az Instagram, hogy egy különálló videós alkalmazást indít útjára: az IGTV-n a platform tartalomgyártói akár egyórás videókat is közzétehetnek. Az IGTV már letölthető az alkalmazásboltokból, és hamarosan elérhető lesz az eredeti Instagram appon belül is: a kezdőképernyőn a jobb felső sarokban a DM gomb mellé érkezik.

 

 

Hogyan fog működni? Ha bejelentkezel az IGTV-be, az app egyből elkezdi lejátszani az álló videós tartalmakat azoktól a felhasználóktól, akiket követsz az Instagramon, és Kevin Systrom Instagram CEO elmondása szerint persze személyreszabott ajánlásokat is kapsz. Az eredetileg képmegosztó és maximum egyperces videók megosztására szakosodott Instagram alkalmazás életében hatalmas horderejű ez a bejelentés, ami ráadásul nem akármilyen apropót ünnepel: az Instagramnak már havi egymilliárd aktív felhasználója van világszerte.

 

Nem nehéz kitalálni, hogy az Instagramnak az a célja az újítással, hogy a tartalomgyártókat elcsábítsa a YouTube-ról, és a videós tartalomfogyasztás alap mobilappja a YouTube helyett az Instagram legyen. Vagy a Facebook – ugyanis pont tegnap jelentettek be több eszközt, amivel a Facebookos videókat, live-okat turbóznák fel, hogy a videós tartalomgyártók számára vonzóbbá tegyék a Facebookot.