Pikrea / Blog / 

Hírek, Instagram

Jön az IGTV az Instagramtól – nézzük, mi is ez

 

Ma bejelentette az Instagram, hogy egy különálló videós alkalmazást indít útjára: az IGTV-n a platform tartalomgyártói akár egyórás videókat is közzétehetnek. Az IGTV már letölthető az alkalmazásboltokból, és az az eredeti Instagram appon belül is elérhető: a kezdőképernyőn a jobb felső sarokban a DM gomb mellé érkezett meg. Az eredetileg képmegosztó és maximum egyperces videók megosztására szakosodott Instagram alkalmazás életében hatalmas horderejű ez a bejelentés, ami ráadásul nem akármilyen apropót ünnepel: az Instagramnak már havi egymilliárd aktív felhasználója van világszerte.

 

Érdekel, hogy stratégiai szinten miért érdeke az Instagramnak, hogy elindítsa az IGTV-t? Olvasd el ezt a részletes, velem készült szakmai cikket a HWSW-n!

Az alábbi kérdésekre adok választ benne:

 

  • hogyan illeszkedik be egy ilyen “váratlan” lépés az eredetileg képmegosztó Instagram stratégiájában?
  • miért zseniális a lépés
  • mi hirdetők/influencerek mit kezdhetünk vele

 

 

Hogyan működik az IGTV?

 

Mint tartalomfogyasztó, csupán ennyi a lényeg számodra: ha bejelentkezel az IGTV-be (akár az Instán belül, akár a különálló IGTV alkalmazásban), az app egyből elkezdi lejátszani az álló videós tartalmakat azoktól a felhasználóktól, akiket követsz az Instagramon. Ezeken felül pluszban személyreszabott ajánlásokat is kapsz.

 

Nem nehéz kitalálni, hogy az Instagramnak az a célja az újítással, hogy a tartalomgyártókat elcsábítsa a YouTube-ról, és a videós tartalomfogyasztás alap mobilappja a YouTube helyett az Instagram legyen. Vagy a Facebook – ugyanis pont tegnap jelentettek be több eszközt, amivel a Facebookos videókat, live-okat turbóznák fel, hogy a videós tartalomgyártók számára vonzóbbá tegyék a Facebookot.

 

Mint tartalomgyártó, az alábbi egyszerű lépéseket kell követned:

 

  • töltsd le az IGTV alkalmazást az alkalmazásboltodból
  • de ha frissen tartod az Instád, már bizonyára neked is elérhetővé vált a kezdőképernyő bal felső sarkában az IGTV gomb
  • sőt, dekstopon is elérhető a felület és feltölthetők a videóid
  • az IGTV felületén azonnal a követettjeid tartalmai, és a rád szabott ajánlott videók várnak
  • ha rátappolsz a profilképedre az IGTV-n belül, már létre is hozhatod a saját csatornád, és tallózhatsz a meglévő megosztható tartalmaid között
  • a kiválasztott videó álló formátumú lehet, hossza 15 mp és 10 perc között lehet
  • a videó feltöltése után a borítóképet módosíthatod (galériából is adhatsz hozzá borítóképet, vagy éppen kiválaszthatsz egy képkockát magából a videóból is)
  • ezután címet és leírást adhatsz a felvételnek, és automatikusan megoszthatod azt a Facebook oldaladon is
  • a beérkező lájkokat, hozzászólásokat szokásos helyen értesítésként kapod meg, a megtekintésszámot pedig a videó lejátszásakor éred el jelenleg te magad is (mint kreátor)

 

#protipp: Ha hashtageket adsz hozzá az adásod leírásához, akkor az adott hashtag képfolyamában is elérhető lesz a videód.

 

Szerintem ne nagyon hezitálj, csapj bele – nekem a legelső IGTV adásom több mint 500 új követő érkezését eredményezte 0 forintból, egy jó tippet hasznosítva. Itt éred el az adást.

 

Instagram tippekért és egy jó közösségért találkozzunk a blogon túl is:

 

további cikkek

új GVH influencer útmutató

Frissült a GVH influencer útmutatója [fontos!]

Az influencer marketing sokaknak jó monetizációs, márkaismertség-növelő és vásárlásösztönző eszköz, emiatt megbízói és tartalomkészítői oldalról is figyelni kell a jogkövető magatartásra.

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 24 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON