Úgy utazunk, hogy az Instagram-kompatibilis legyen

 

Sok hazai turisztikával, utazással, vendéglátással foglalkozó vállalkozás még mindig alulértékeli az Instagramot, és nem fektet időt, energiát abba, hogy ott is kommunikálja az üzeneteit a potenciális célközönsége felé – ami egyébként itthon egy 1,5 milliós felhasználói bázisból kerül ki, ennyien használják ugyanis az Instagram alkalmazást itthon.

 

Egy friss amerikai tanulmány most azt igazolja, mennyire beleszól az utazási döntéseinkbe, hogy “Instagram-kompatibilis”-e az adott úticél. Mielőtt ismertetnénk a kutatás részleteit, vegyük át újra, miért is annyira kézenfekvő eszköz az Instagram marketing turisztikai vállalkozások, éttermek esetén? Miért kihagyott ziccer, ha egy hotel vagy éppen egy étterem nincs jelen az Instagramon, és semmilyen befolyással nincs arra, milyen tartalmakat generálnak a felhasználók körülötte?

 

Úgy utazunk, hogy az Instagram-kompatibilis legyen
Úgy utazunk, hogy az Instagram-kompatibilis legyen

 

Miért kézenfekvő hotelek, éttermek, turisztikai célpontok számára az Instagram marketing?

 

  • Adott a jó vizuális kontent: magától értetődő, hogy egy étterem az ínycsiklandozó ételekkel, egy hotel vagy turisztikai központ a meggyőző vizuális tartalmakkal csábítja a potenciális ügyfélkörét minden felületen. Alig szükséges plusz energiát belefektetni az Instagramra történő tartalomgyártásba, hiszen adottság az esztétikus vizuális tartalom. Ugyanakkor fontos szem előtt tartani, az Instagramon más működik jól, mint a Facebookon, a két felületen nem érdemes ugyanazt posztolni!

 

  • Adott az érdeklődő közönség: minden helynek van saját geotagje, és az Instagrammerek nagyon szívesen jelölik is, hogy éppen hol készült a fotó, hol vacsoráztak, hol kirándultak, és csekkolják is előre a felhasználó tartalmakat utazás előtt. Rengeteg turisztikai központ és étterem dolgozik együtt neves influencerekkel, hogy ismertté és vonzóvá tegyék a helyet az Instagramon, a segítségükkel generálva hype-ot.

 

  • Könnyű átadni az életérzést: a #foodporn, #travel még mindig a legnépszerűbb témák. Az Instagram pedig egy vizuális élmény alapú platform, jó esetben pedig ilyen, Instagram-kompatibilis élményt kapunk az utazásunk során vagy éppen egy étteremben. Ha a turisztikával, vendéglátással kapcsolatos márkánk pozitív üzeneteit akarjuk tehát kommunikálni, az Instagram kiváló felületet jelent ehhez.

 

 

És hogy mit mutatott ki a Georgiai Egyetem kutatása?

 

758 embert kérdeztek meg arról, szeretnének-e ellátogatni Kubába, és ha igen, mikorra tervezik az utazást. Azért Kubára esett a választásuk, mert az utóbbi években jelentősen javultak a hidegháborúban megszakított amerikai-kubai diplomáciai kapcsolatok, tavaly már rekordszámú amerikai turista érkezett az országba, és a kubai idegenforgalmi miniszter szerint évről évre egyre több emberre számítanak. Más szavakkal: Kuba ismét elérhető úticél az amerikaiak számára, de igyekezniük kell, ha szeretnék beelőzni az ismerősöket, mert hamarosan hatalmasra nő az érdeklődés.

 

A tanulmány arra kérdezett rá, a válaszadók 1 éven, 5 éven, vagy 5-10 éven belül látogatnának el a szigetországba. Ezután több további kérdés a motivációikról faggatta őket. Az az érdekes eredmény született, hogy azok, akik 1 éven belül tervezik a látogatásukat, jobban foglalkoztak a közösségi médiában Kubával bezsebelhető visszajelzésekkel, mint Kubával mint országgal. Ezzel szemben azokat, akik a következő 5-10 évben tartják elképzelhetőnek a kubai utazást, kevésbé érdekelték az esetleges Facebook és Instagram lájkok.

Mit gondolsz a témáról? Észrevetted már, hogy téged is befolyásolt a közösségi média abban, hogyan utazz? Tartalomgyártóként odafigyelsz ezekre a tendenciákra? Beszélgessünk róla a Pikrea Facebook oldalán!