5+1 tipp a sikeres Instagram csatornához

Ma, 2017-ben elengedhetetlen nekünk marketingeseknek, kommunikációs szakembereknek az Instagramban is gondolkozni, ha az online kommunikációról van szó, hiszen az alkalmazás itthon is közel 1,5 milliós felhasználói bázissal rendelkezik és népszerűsége töretlen. A Pikrea legelső bejegyzésében azt vesszük át, mit érdemes szem előtt tartani, ha új, vagy éppen újrakezdő vagy Instán. Érdemes a bejegyzésben szereplő Instagram tippek gyakorlati alkalmazását mielőbb elkezdeni, beépíteni egy tudatos stratégiába, hogy növeljük az Instagram jelenlétünk hatékonyságát.

 

 

De hogy mi is ez az alkalmazás? 7 éve annak, hogy Kevin Systrom és Mike Krieger elindították az “instant” és “telegram” szavak összevonásából Instagram névre keresztelt appot. Kezdetekben filterekkel ellátott fotókat lehetett rajta megosztani és persze interakciókat lehetett kezdeményezni más Instagrammerekkel. A sikereket látva 2012-ben a Facebook felvásárolta az alkalmazást, és az elmúlt évek során számtalan új szolgáltatással kiegészítve azt, egyszerű fotómegosztóból az egyik legnépszerűbb, legdinamikusabban növekvő közösségi oldallá fejlesztette.

 

Hogy miért arathatott akkora elsöprő sikert az Insta, hogy ma már 95 millió felvételt osztanak meg rajta naponta? Elsőként tette lehetővé, hogy a gyakorlatilag mindig magunkkal hordott okostelefonunk kamerájával kötetlenül kifejezhessük a látásmódunkat, aztán instant filterekkel felturbózhassuk a felvételeinket, és a végeredményt bárhol, bármikor megoszthassuk a világgal.

 

Ma globálisan havonta mintegy 700 millióan használják az Instagramot, a userek száma itthon pedig több mint 1 millióra tehető. Habár az alkalmazás 7 éve töretlenül növekszik, ha egy márka elkezdi használni ma, az itthon sokszor még mindig versenyelőnyt jelent. Az Instagram viszont merőben eltér a többi közösségi médiumban megszokottaktól, ahogyan a Twitter nem egyenlő a Tumblr-rel, úgy nyilván más működik Instagramon, mint Facebookon, és így tovább. De nézzük, melyek azok a legfontosabb Instagram tippek, amelyeket elengedhetetlen beépítenünk a stratégiánkba!

 

1. Mindig a legjobb minőségben posztolj

 

Az Instagram tippek között ez talán alapvetés, ugyanakkor még mindig úgy érzem, nem lehet elégszer hangsúlyozni. Az Instagram a vizuális élményre fókuszál: a felhasználók szépen elkészített, inspiráló felvételeket szeretnek nézegetni rajta más userektől és márkáktól egyaránt. Első számú szabály tehát, hogy csak a legjobb minőségben elkészült tartalmakat érdemes megosztani.

 

2. Konzisztens, koherens stílusban és tartalommal

 

A felhasználók a képeiddel két megközelítésben találkoznak majd. Egyrészt, felbukkanhat a poszt önmagában a képfolyamukban, az Explore oldalon, egy-egy hashtag alatt, másrészt pedig a galériád egyik darabkájaként is láthatják azt. Emiatt minden egyes képet két szempontból vizsgálj meg, mielőtt posztolnád: egyrészt, önmagában elég szép-e, azaz ha a követőd a képfolyamában látja azt, tetszeni fog-e neki. Másrészt, illeszkedik-e a galériád egészébe, azaz koherens, esztétikus látványt nyújt-e vele együtt a galériád. Fontos észben tartanod, hogy a profilodra ránézve akár néhány másodperc alatt kialakulhat az első benyomás arról, az ott elsőre látottak alapján érdemes-e követni téged. Ezért fontos a koherencia.

 

Csak az egységes vizuális stílusú, a fő tematikájához minden egyes posztban kapcsolódó Instagram galéria képes megtalálni a közönségét és hosszútávon fenntartani a növekedést. Kivéve persze, ha mondjuk akkora celeb vagy, hogy gyakorlatilag mindegy is, mit osztasz meg, felrobbantod vele az Instagramot. Mivel azért a legtöbben a nulláról kezdünk el építeni egy személyes vagy éppen céges profilt, a stílusában, tematikájában egységes, rendezett, összefüggő tartalom jelentőségét muszáj már a kezdetektől fogva szem előtt tartanunk.

 

3. Hashtagelj profin

 

Szoktam azzal a véleménnyel találkozni, hogy hashtageket használni, azokkal népszerűsíteni egy posztot “gáz”. Ez természetesen alapvetően nem így van. A jól megválasztott, tudatosan összeállított hashtagek segítenek eljuttatni a tartalmat azokhoz, akik számára az releváns lehet. Éppen ezért ne félj akár a maximális 30 darab hashtaget sem használni a posztjaid alatt! A kulcsszó itt is a relevancia: a több millió találatot adó, túlságosan általános és ezért hihetetlenül gyorsan pörgő #beautiful jellegű címkék helyett érdemes energiát fektetned abba, hogy megtaláld a kisebb, de a célcsoportodat hatékonyabban elérő “niche-hashtageket”.

 

4. Posztolj rendszeresen

 

Adott tehát a minőségében magas és mindig koherens tartalom, amit képes vagy a legideálisabb, leghatékonyabb hashtagekkel ellátni. Nincs más hátra, mint rendszeresen megismételni ezt. Érdemes minden nap, vagy legalább minden másnap posztolnod, hogy a követők továbbra is aktívak maradjanak.

 

5. Építsd a közösséged

 

Sokan vagyunk, akik hiszünk a minőségi tartalom, az ügyes, tudatos stratégia erejében, és a személyes márkánk vagy éppen céges profilunk hitelességét mindenekfelett szeretnénk megőrizni. Tanácsadóként ugyanakkor minden ügyfelemnek el kell mondjam: ahogyan bárhol máshol, itt is sokféle sötét taktikához lehet folyamodni, hogy adott esetben gyorsabban növelni tudjuk a követőink számát.

Ha azonban az a célunk, hogy megtaláljuk a célcsoportunkat, közösséget formáljunk belőlük, és elérjük, hogy ők rendszeresen fogyasszák a tartalmainkat Instagramon, majd előbb-utóbb olvasóvá, vásárlóvá, ügyféllé konvertáljuk őket, akkor természetesen a különféle kevésbé etikus megoldások alkalmazása cseppet sem jó stratégia.

 

+1: legyél naprakész az Instagramot érintő trendekben!

 

Az online marketing napról napra változó világában aki kimarad, az lemarad. Az Instagram tippek és minden más, amit elmondtam ebben a bejegyzésben, azok a ma legaktuálisabb megoldások. Ugyanakkor, ki tudja, mikor gyűrűznek be újabb trendek az Insta-világba? Érdemes mindig tisztában lenned a legújabb trendekkel, hogy a leghatékonyabban használhasd az Instagramban rejlő lehetőségeket.

 

Ezt a blogot rendszeresen frissítem hírekkel és tanácsadó cikkekkel, hogy a bennük foglalt tippeket azonnal be tudd építeni a stratégiádba. Kövesd a Pikreát Facebookon, hogy ne maradj le az újdonságokról!