Instagram Stories: mi ez és mire jó? Útmutató tippekkel 1. rész

Az Instagram 2016. augusztus elején vezette be az Instagram Stories nevű, alkalmazáson belül elérhető funkcióját, amellyel komoly konkurenciát állított a Snapchatnek. A Snapchat volt ugyanis az első alkalmazás, amely népszerűvé tette az önmegsemmisítő tartalmakat. Hogy ez mit is jelent? Mind a Snapchat, mind az Instagram Stories lényege, hogy a felhasználók 24 óráig elérhető képes, videós tartalmakat oszthatnak meg követőikkel, barátaikkal – ezek azonban 1 nap után törlődnek és utólag nem lesznek elérhetők. A mai bejegyzésben Instagram marketing szempontból vizsgáljuk a Stories funkció jelentőségét.

Miért érdekes az Instagram Stories nekünk, tartalomgyártóknak?

A csatornánkon, fő galériánkban posztolt „állandó” tartalmainkon kívül elérhetjük a már meglévő és potenciális követőinket a Stories funkción keresztül posztolt 24 órás felvételekkel is. Míg a fő galériában a fontosabb és magasabb minőségben elkészített bejegyzések megosztását javaslom, Instagram Storieson posztolható minden spontánabb, akár behind-the-scenes jellegű kép, videó, boomerang, amelyeket különféle matricákkal (stickerekkel) és effektekkel turbózhatunk fel. Az Instagram Stories-on 15 másodperces videókat (akár többet is!) tehetünk közzé, míg az így posztolt képek 5 másodpercre bukkannak fel, de egymás után bármennyiszer újra megtekinthetők – elérési adatok azonban a külvilág számára nem láthatók, ahogyan lájkok sem érkezhetnek ezekre. Gyakorlatilag tehát képesek vagyunk egy teljes nap narratíváját kötetlenül megosztani a követőinkkel, és a történetmesélés ezen formája képes még közelebb hozni a személyünket, márkánkat az emberekhez.

Mit mutatnak az Instagram Stories statisztikák?

Hogy miért érdemes a céges profiloknak is használni ezt a funkciót, arra a legaktuálisabb statisztikák is választ adnak. Az Instagram nemrégiben tette közzé többek között az alábbi adatokat:

 

  • a Stories funkció bevezetése óta a felhasználók több időt töltenek az alkalmazással, mint azelőtt
  • a 25 év alatti Instagram felhasználók naponta több, mint 32 percet tölteni az alkalmazáson belül
  • míg a 25 évesek és annál idősebbek több, mint 24 percet
  • ami a márkákat illeti: a céges profilok több, mint 50 százaléka posztolt Instagram Story-t a megelőző hónapban
  • a márkák önmegsemmisülő tartalmai egészen szép engagementet hoznak: minden ötödik Instagram Story-ra érkezik ugyanis egy privát üzenet (direct message – DM) valamelyik követőtől
  • a leggyakrabban használt „Location Tag”, azaz geotag címke Jakartáé (Indonézia), a legtöbb sztoriban használt hashtag a #goodmorning, a legnépszerűbb matrica a színes geolokációs matrica, és a leggyakrabban használt arcfilter a kiskutyás filter. Amit egyébként elég direkten inspirált a Snapchat hasonló filtere.

Mire használd az Instagram Stories funkcióját?

Ahogy a fentiekben is írtam, fő galériában megosztani elsősorban a legjobb minőségű, valóban Instagram-kompatibilis, ugyanakkor a márka üzeneteit hűen közvetítő, egyedi vizuális tartalmakat javaslom. Viszont, az Instagram marketing aktivitásadban a Stories funckió sokkal nagyobb teret ad a spontaneitásnak: itt elférnek, sőt, sokkal inkább közelebb hozzák a követőket a márkához a spontánabb, emberközelibb, behind-the-scenes jellegű, de természetesen továbbra is márkahű és hiteles képek, videók. Azaz, fő galériába a legjava menjen, például az eredmény, míg Stories-on komplexen elmesélhető egy történet minden érdekesebb mozzanata.

5 jó Instagram Stories ötlet márkáknak

És hogy gyakorlati példákat is említsünk, amelyeknek az alkalmazását akár már mától elkezdheted teljesen magadtól: az Instagram Stories kiválóan megtámogatja mind a fő galériád, mind a weboldalad vagy offline értékesíti csatornád, ha ügyesen használod. Szóval, először is, merd elkezdeni használni, például ezekkel az ötletes tartalmakkal:

 

  • avasd be a követőid a márkádat, szolgáltatásodat, termékeidet érintő kulisszatitkokba, vezesd körbe őket ott, ahová különben nem juthatnak el
  • promózd itt az új terméked, linkeld be Stories-ba annak URL-jét, vezesd át a követőket Storiesból a weboldaladra
  • erősíts rá itt is a legfrissebb fő galériás poszt üzenetére: a Stories kiválóan alkalmas rövidebb szövegek közvetítésére
  • oszd meg itt a legjobb, releváns követői tartalmakat. Hidd el, értékelni fogják!
  • a sztorijaid az igazán hűséges követőidet érdeklik. Jutalmazd meg őket csak a Stories-on kommunikált kuponkóddal!

 

Ha mélyebben szeretnél elmerülni az Instagram marketing lehetőségeiben, a történetmesélésiben és abban, miként érhetsz el még több embert akár ezekkel a 24 órás tartalmakkal is, vedd fel velem a kapcsolatot.

Készen állsz elmesélni a saját történeted?

Hajrá! Remélem, ezzel a cikkel arra inspiráltalak, hogy a jövőben egyre többet kommunikálj a célcsoportoddal ezen a felületen is. A folytatásban azt vesszük át, hogyan használható a gyakorlatban ez a funkció.