Vizuális történetmesélés az Instagramon

VIZUÁLIS TÖRTÉNETMESÉLÉS AZ INSTAGRAMON

MÁRKAÉPÍTŐKNEK ÉS ÉNMÁRKA-ÉPÍTŐKNEK

 

Ha látsz egy igazán szép fotót az Instagramon, amely túlmutat azon, hogy csupán szép, biztos lehetsz abban, hogy hosszú folyamat eredményeként született meg. Ha ez a kép egy kimondottan harmonikus összhatású, letisztult galéria része, akkor valószínűleg könnyen be tudod azonosítani tulajdonosának fő üzenetét, történetét. Ezután azonnal tudsz dönteni: rezonál-e ez az történet a sajátoddal. Ha a válaszod igen, lefogadom, hogy azonnal meg is nyomod a „Követem” gombot az illető Instagram profilján. A vizuális történetmesélés elérte a célcsoportját.

 

Vizuális történetmesélés alatt egyszerűen azt értjük, képesek vagyunk a fotós, videós tartalmainkkal elmesélni egy történetet. Egy olyan felvétel, amely megfelel ennek, lehetővé teszi számodra, hogy elgondolkozz rajta, elmerülj a részleteiben, kitaláld a történetét. Egy ilyen kép beszippant. Hát még egy egész történetmesélő galéria!

 

Mivel a vizuális történetmesélés az Instagramon a legnagyobb személyes szenvedélyem, engedd meg, hogy egy kicsit személyes hangnemre váltsak most. Utána elmerülünk a szakmai részletekben 🙂

De addig is:

 

Ha ránézel erre a fotóra, bízom benne, hogy olyan és hasonló kérdések fogalmazódnak meg benned, mint:

 

  • vajon hol készült a kép?
  • a gazdáját várja éppen haza a kutyus?
  • honnan érkezik a gazdája, munkából?
  • ha igen, vajon mit dolgozik?
  • hozott neki valamit?
  • és kinek lehet az otthona az a pici házikó?
  • olyan időtlen ez a fotó, vajon most készült, vagy tíz éve, húsz éve?
  • mi történt azóta a szereplőjével?
  • vajon mi lehet az én régi otthonommal, ha távol vagyok tőle?

 

A képet én készítettem két éve, de ezen kívül egyik kérdésre sem tudom a választ. Ugyanakkor, a kép által lehetővé teszem minden egyes néző számára, hogy a saját képzelőerejével történetet kerítsen köré. Bevontam őket, és a hatás nem maradt el:

Amennyiben ezután vetsz egy pillantást arra a galériára, amelyben ez a fotó is megjelent, könnyen beazonosíthatod az üzenetét, az üzenetemet: hiszek abban, hogy az egyszerű, apró örömök, vidámságok teszik az életet széppé, és keresem ezeket a pillanatokat a vidéki életben. Vagy ha nem találom, akkor én magam kreálom meg őket, aminek hála ma már több mint 10 000 emberhez szólok a posztjaimmal, az üzenetemmel:

 

 

Ugyanakkor, kevesen érkeznek az Instagramra konkrét vizuális történettel. Nekem is évekbe telt, amíg pontosítottam a sajátom. Amióta azonban megvan az üzenetem, és szinte minden képem reflektál erre, sokkal nagyobb ütemben növekszik az Instagramom, mint előtte bármikor. Én ebben találtam meg a növekedésem kulcsát.

 

Azóta ráadásul tanácsadói órák százai vannak mögöttem, és ezek során rájöttem: sokan pusztán azért nem tudnak növekedni az Instagramon, mert nem találták még meg az üzenetüket, vagy nem ismerik a módját, hogyan tudnák azt vizuálisan hatékonyan elmesélni — akár márkaépítőkról, akár pedig személyes márkaépítőkről van szó.

 

A Vizuális történetmesélés az Instagramon workshopot azért hívtam életre, hogy minél több Instagrammernek, bloggernek és kreatív alkotónak nyújtsak segítséget abban, hogy megtalálják a vizuális üzenetüket, és képesek legyenek azt napról napra egy-egy történettel koherens stílusban, magas minőségben, kreatív módon elmesélni, majd szert tenni egy valóban követővonzó galériára.

Mi tehát ez a workshop?

 

Kiscsoportos, gyakorlatias megközelítésű oktatás 2 tematikában: ugyanazon napon a délelőtti workshop márkaépítőknek szól rengeteg brand styling tudásanyaggal, míg a délutánit az énmárka-építőknek ajánlom. Ugyanis ha márkát építünk az Instagramon, a tartalomfejlesztés során van egy sor olyan, akár kötelező eszköz, ami az énmárka-építőknek adott esetben akár egyenesen tiltott is. Ideje volt hát ketté bontanom a kedvenc workshopomat.

 

Bármilyen céllal is érkezel, a workshopon lehetőség van minden egyes résztvevő személyes történetének feltérképezésére, majd azoknak az elemeknek az azonosítására és gyakorlására, amelyek mentén valamennyi résztvevő elsajátítja a vizuális történetmesélés folyamatát. Más szavakkal: sokat fotózunk komponálunk, és megismerkedünk a legtrendibb fotószerkesztési eszközökkel, hogy minél menőbb Instagram fotókat készíthess a galériádba.

 

A megújított workshop során minden eddiginél több lehetőséget kínálok számodra arra, hogy már helyben olyan fotókat készíthess, amelyekre büszke leszel és amelyek hatékonyan képviselik az üzeneted. A workshop célja, hogy a tudásanyagával képes legyél elkészíteni vagy helyben, vagy rögtön a workshop után az eddigi legnépszerűbb fotódat 😉

 

Hogyan épül fel a workshop?

 

A workshop hossza 4,5 óra.

Az első rész moduljaiban végigjárjuk a vizuális történetmesélés folyamatának nélkülözhetetlen lépéseit. Minden egyes modulban érdekes, gyakorlati és játékos formában térképezzük fel a Te saját válaszaid többek között a következő kérdésekre:

 

  • mi is a Te történeted, és milyen ötletek kapcsolódnak ahhoz?
  • mi van, ha egy nagy káoszként éled meg a feeded?
  • mit tarts meg, mit dobj ki, és egészében hogyan teheted letisztulttá a kaotikus összhatást?
  • milyen vizuális kompozíciók és stílus képviselik hitelesen a Te történeted?
  • milyen eszközök és kellékek támogatják azt?
  • milyen filterek és képi világ erősíti a Te üzeneted?
  • hogyan fedezd fel újra és újra a mindennapi életedben azokat az elemeket, amelyek képesek kommunikálni az üzeneted?
  • mindezt hogyan leszel képes magas minőségben megörökíteni akár fényképezőgép nélkül is?
  • vajon hogyan áll össze mindez egy konzisztens egésszé, amire büszke lehetsz, és ami maga köré vonzza a célközönségét?
  • mit kell tudj a profi képszerkesztésről – egyszerűen, akár telefonon?
  • hogyan leszel képes felismerni, mi az, amit jobb, ha elengedsz, mert nem támogatja az összképedet?

 

Miután feltérképeztük a történeted, a megújult workshop második részében azt gyakoroljuk, miként tudod az eddig tanultakat a gyakorlatban kamatoztatni. Azaz: rengeteget fotózunk az Instagramunkra, amihez a legkülönlegesebb eszközöket én biztosítom számodra. Csak Te kellesz, és a mobiltelefonod vagy fényképeződ!

 

Kinek szól ez a workshop?

 

A Vizuális történetmesélés az Instagramon workshop olyan Instagrammereknek, bloggereknek, kreatív alkotóknak szól, akik felismerték, hogy konzisztens képi világ nélkül ma már nehezen is érvényesülnek a közösségi médiában, mégsem tudnak erre egyedül szert tenni.

 

Szól továbbá azoknak, akik szeretnék magasabb szintre emelni vizuális anyagaik minőségét az Instagramon, vagy csak felülvizsgálnák eddigi tevékenységüket.

 

Szeretettel várok minden olyan érdeklődőt is, aki egy igazán támogató környezetben, inspiráló feladatok között töltené el ezt a napot olyan Instagram felhasználók és alkotók társaságában, akik hasonló kihívásokkal küzdenek, és akiket hasonló élmények töltenek fel.

 

Jelentkezz Te is!

A workshop díja: 17.500 Ft, amely tartalmazza a korlátlan frissítő bekészítést.

A következő workshopok részletei:

Vizuális történetmesélés az Instagramon workshop – márkaépítőknek
időpont: 2018. november 30. péntek, 08:30 – 13:00
helyszín: Grow Group, 1037 Budapest, Montevideo utca 3/a

 

Vizuális történetmesélés az Instagramon workshop – énmárka-építőknek
időpont: 2018. november 30. péntek, 13:30 – 18:00
helyszín: Grow Group, 1037 Budapest, Montevideo utca 3/a

 

Jelentkezés: a workshop betelt, de a várólistára a bea@pikrea.hu címen várom a jelentkezésed!