Az Instagram a napokban újabb interaktív matricával gazdagította a már meglévőket, így a szavazás, a kérdések és a csúszka mellett mostantól a kvízmatricával is közelebb tudod hozni az embereket a márkádhoz.
Hogyan működik, hol éred el?
A funkciót a Stories lehetőségei között találod az eddig használt matricáid között. Ha előkészítetted a posztolni kívánt tartalmat, egyszerűen csak keresd ki a matricáid, és tappolj rá a Kérdéssor matricára. A használata egyszerű; felteszel egy kérdést, amihez utána megadod a lehetséges válaszokat, a követőid, nézőid pedig megpróbálhatják eltalálni, hogy melyik a helyes. Összesen 4, de minimum 2 válaszlehetőséget tudsz hozzáadni egy matricához, a helyes választ koppintással tudod kiválasztani. Az eltalált válaszokat az Instagram a visszaszámláló funkcióból már ismerős konfettiesővel jutalmazza. Ha arra vagy kíváncsi, hogy ki, milyen válaszokat adott, a Stories Analitikában láthatod ezeket az adatokat.
Ha mindezt gyakorlatban szeretnéd látni, nézd meg a legújabb IGTV adásomat a témáról.
Mire tudod használni az Instagram kvízmatrica lehetőségeit?
Az Instagram A-tól Z-ig workshopomon részletesen bemutatom, hogyan tudod a saját márkád népszerűsítésére használni ezt a funkciót. Addig is összegyűjtöttem neked 3 lehetőséget, amit már ma elkezdhetsz használni.
1. Edukálhatod a közösséged
Bármilyen ügyet is képviselsz, az Instagram kvízmatrica tökéletes lehetőséget nyújt arra, hogy edukáld a követőidet egy adott témával kapcsolatban. Akár a saját szakterületedet érintő tévhitek eloszlatására is használhatod a funkciót, amivel mindenki nyer; a követőid játszva tanulnak, és nagyobb bizalommal fordulnak majd hozzád.
2. Használhatod játékként
A(z én)márkaépítés alapja, hogy az emberek ismerjenek és tudjanak veled/márkáddal kapcsolódni. A kvízmatricával fel tudod mérni, hogy mennyit tudnak rólad a követőid: ami nekik játék, neked fontos információ. Ugyanígy, a termékkommunikációd is hatékonyan megtámogathatod a kvízmatricával. Azt is láthatod a beérkező jó/rossz válaszok arányai alapján, hogy mennyire kommunikálod jól az üzenetedet. (Ha esetleg nem vagy elégedett az eredménnyel, egyéni tanácsadáson részletes és működő stratégiát tudunk felépíteni számodra.)
3. Nyereményjátékot szervezhetsz
Még sosem volt ilyen egyszerű nyereményjátékot szervezni az Instagramon. A résztvevők akár több kvízen keresztül is válaszolhatnak a kérdéseidre, te pedig kisorsolhatod a nyertest azok közül, akik minden kérdésre jól válaszoltak.
Instagram tippekért és egy szuper közösségért találkozzunk a blogon túl is: