Ma bejelentette az Instagram, hogy egy különálló videós alkalmazást indít útjára: az IGTV-n a platform tartalomgyártói akár egyórás videókat is közzétehetnek. Az IGTV már letölthető az alkalmazásboltokból, és az az eredeti Instagram appon belül is elérhető: a kezdőképernyőn a jobb felső sarokban a DM gomb mellé érkezett meg. Az eredetileg képmegosztó és maximum egyperces videók megosztására szakosodott Instagram alkalmazás életében hatalmas horderejű ez a bejelentés, ami ráadásul nem akármilyen apropót ünnepel: az Instagramnak már havi egymilliárd aktív felhasználója van világszerte.
Érdekel, hogy stratégiai szinten miért érdeke az Instagramnak, hogy elindítsa az IGTV-t? Olvasd el ezt a részletes, velem készült szakmai cikket a HWSW-n!
Az alábbi kérdésekre adok választ benne:
- hogyan illeszkedik be egy ilyen „váratlan” lépés az eredetileg képmegosztó Instagram stratégiájában?
- miért zseniális a lépés
- mi hirdetők/influencerek mit kezdhetünk vele
Hogyan működik az IGTV?
Mint tartalomfogyasztó, csupán ennyi a lényeg számodra: ha bejelentkezel az IGTV-be (akár az Instán belül, akár a különálló IGTV alkalmazásban), az app egyből elkezdi lejátszani az álló videós tartalmakat azoktól a felhasználóktól, akiket követsz az Instagramon. Ezeken felül pluszban személyreszabott ajánlásokat is kapsz.
Nem nehéz kitalálni, hogy az Instagramnak az a célja az újítással, hogy a tartalomgyártókat elcsábítsa a YouTube-ról, és a videós tartalomfogyasztás alap mobilappja a YouTube helyett az Instagram legyen. Vagy a Facebook – ugyanis pont tegnap jelentettek be több eszközt, amivel a Facebookos videókat, live-okat turbóznák fel, hogy a videós tartalomgyártók számára vonzóbbá tegyék a Facebookot.
Mint tartalomgyártó, az alábbi egyszerű lépéseket kell követned:
- töltsd le az IGTV alkalmazást az alkalmazásboltodból
- de ha frissen tartod az Instád, már bizonyára neked is elérhetővé vált a kezdőképernyő bal felső sarkában az IGTV gomb
- sőt, dekstopon is elérhető a felület és feltölthetők a videóid
- az IGTV felületén azonnal a követettjeid tartalmai, és a rád szabott ajánlott videók várnak
- ha rátappolsz a profilképedre az IGTV-n belül, már létre is hozhatod a saját csatornád, és tallózhatsz a meglévő megosztható tartalmaid között
- a kiválasztott videó álló formátumú lehet, hossza 15 mp és 10 perc között lehet
- a videó feltöltése után a borítóképet módosíthatod (galériából is adhatsz hozzá borítóképet, vagy éppen kiválaszthatsz egy képkockát magából a videóból is)
- ezután címet és leírást adhatsz a felvételnek, és automatikusan megoszthatod azt a Facebook oldaladon is
- a beérkező lájkokat, hozzászólásokat szokásos helyen értesítésként kapod meg, a megtekintésszámot pedig a videó lejátszásakor éred el jelenleg te magad is (mint kreátor)
#protipp: Ha hashtageket adsz hozzá az adásod leírásához, akkor az adott hashtag képfolyamában is elérhető lesz a videód.
Szerintem ne nagyon hezitálj, csapj bele – nekem a legelső IGTV adásom több mint 500 új követő érkezését eredményezte 0 forintból, egy jó tippet hasznosítva. Itt éred el az adást.