Szeretném megköszönni nektek, hogy aktívan kitüntettek a figyelmetekkel nap mint nap, és ugyan a számtalan megbízásom miatt átlagosan a 6 hónap alatt mindössze havi 4-5 posztot tudtam a Pikreára gyártani, mégis mára 2000-en vagyunk az Instagram oldalon.
Hogy ez miért nagy dolog? Mert minden sikert meg kell ünnepeljen az ember (ez egy emlékeztető akart most lenni számodra is!) Mert nincs benne semmi trükk. Mert a “suszter cipője” esete állt fenn (én, a tanácsadó, akinek épp a saját tartalomgyártásra nincs ideje), mégis nagyot nőttem kevés erőbefektetéssel. Mert talán Téged is arra inspirál, hogy:
- megfelelő tartalommal akkor is képes vagy növekedni, ha nincs időd hetente többször posztolni
- ha nincs időd az Instagramodra, akkor pláne koncentrálj a minőségi posztolásra a növekedéshez (minőség az Instagramon >>> mennyiség az Instagramon)
- nem kell trükközni, hogy sikeres legyél, és bohóckodni sem kell a Te személyedtől/márkádtól idegen félmegoldásokkal.
Hogy megköszönjem ezt az aktív figyelmet Nektek, nem kevesebb, mint 50 ingyenesen letölthető “Instagram Story Highlight Cover Photo Template”-et teszek most elérhetővé számotokra. Hogy mi is ez az ISHCPT? 😀 Csak viccelek a mozaikszóval, de angolul így szól az “Instagram profilunkra kiemelt fókusz történetek fedő képének sablonja” kifejezés. Huhh… ha még mindig nincs meg, mi ez, tarts velem a mai blogbejegyzésben, hogy részletesen elmagyarázzam neked, hogy:
- mi ez,
- és miért fontos, hogy jól nézzen ki!
Mi az az Instagram Story Highlight (fókusz)?
Indítsunk a legelejéről! Kezdetben, a Snapchat funkcióját lemásolva, az Instagram Story azért jött létre, hogy 24 óra elteltével önmegsemmisülő tartalmak formájában is megoszthassuk a fotóinkat, videóinkat az Instagram felületén belül. Hogy melyek is azok a tartalomtípusok, amelyek kommunikációjára ez a nem maradandó formátum egy kiváló eszköz, arról az Instagram Story funkciót bemutató részletes blogbejegyzéseimben írtam, konkrét tippekkel megtűzdelve az útmutatót. ( 1. rész és 2. rész.)
Tavaly év végén azonban elérhetővé tette azt is az Instagram, hogy állandó tartalomként kiemeljük a profilunkra ezeket a korábban 1 nap utána maguktól önmegsemmisülő tartalmakat.
Miért jó, hogy az ideiglenesből állandó lett?
Az állandó továbbra is csak egy opció. Alapesetben az Instagram Story-jaid megsemmisülnek 24 óra után. Azonban mind addig, amíg aktívak, mind a “lejártuk” után, amikor már csak a Stories Archive-ban érhetők el, lehetőséged van Fókusz történetként (Story Highlightként) a profilodra kiemelned őket, egyszerűen a sztori jobb alsó sarkában lévő Highlight/Fókusz gombra tappolva. Miért is? Hogy a lényeggel egyből és célzottan találkozzanak a (potenciális) követőid.
Lássuk például a saját Highlightjaim, azaz a nagy pöttyöket a bio leírás és a galéria között:
Milyen fókuszokat érdemes készíteni?
Azt javaslom, tekints úgy az Instagram Story Highlight (fókusz) lehetőségére, mint a saját online magazinod rovataira! Látod, az én nagy pöttyeim, fókuszaim a nálam leggyakrabban felmerülő témaköröket hangsúlyozzák: mindenekelőtt nálam ezek a hírek és a tippek.
Mi lehet a Te fókusztémád?
- a termékeid, akár külön fókuszokra bontva termékkategóriánként
- a behind-the-scenes kulisszatitkaid
- ahogyan a követőid használták/viselték a termékedet
- az utazásaid
- a gasztrotémáid
- a híreid
…. és a sor a végtelenségig folytatható az alapján, hogy a Te (vizuális) történetednek melyek a kulcsszavai. (Ha nem találtad még meg a választ arra, mi a Te történeted, és vizuálisan az miként mesélhető el olyan látványos formában, ami bevonzza az új követőket, gyere el a témában egy workshopomra.)
Mi az ajándékom számodra, és miért lesz ez jó neked?
Ahogyan a bejegyzés elején említettem, szeretném a 2K-s mérföldkövet úgy megköszönni, hogy abból minél többet profitáljatok. Készítettem tehát 3 dizájnban egy összesen 50 sablonból álló, ingyenesen letölthető, jogtiszta (!) cover photo pakkot, amelyeket kiemelhetsz az Instagram Story fókuszaid nyitóképeiként. Miért érték ez neked? Mert egy látványos, szép, letisztult fedőkép-sorozat várja majd a követőidet, ami erősíti a galériád harmonikus összhatását. A sablonok minimalista szürke dizánjban, csajos rózsaszín dizájnban, és a kettőt kombináló szürke szívecskés dizájnban készültek el, hogy minél többen megtaláljátok köztük a kedvenceiteket.
PRO tipp: az “üres szíves” sablonokat magadnak is testreszabhatod például egy tetszőleges emoji beillesztésével.
PRO tipp #2: filterezéssel finomhangolhatod a színeket.
Hogyan tudsz rájuk szert tenni?
Iratkozz fel a Pikrea hírlevelére a főoldalon az email címed megadásával, én pedig ezt követően hamarosan küldöm neked a sablonpakkot. Ne aggódj, nem spammellek, de az igazán fontos, értékes tartalmakról időnként hírlevélben is értesítelek.
Hogyan használd a sablonokat? Hogyan szerkeszd az Instagram Story Highlight (Fókusz) gombokat?
- Töltsd le a sablonokat.
- Válogasd ki a számodra releváns sablonokat.
- Töltsd fel ezeket az Instagra Story-dra sima történetként.*
- Előtte akár meg is szerkesztheted őket, frappáns lehet pl. emojikat beírni az üres szívecskékbe.
- Ha ez megvolt, és pubikáltad a történetet, akkor a Story jobb alsó sarkában lévő kis szívecske ikonra kattintva add hozzá az adott “fedőképes sztorit” egy-egy meglévő Highlighthoz/Fókuszhoz. Ugyanitt készíthetsz új Highlightot/Fókuszt is.
- Menj vissza a profilodra. Nyomj rá hosszan a Fókuszokra (magyarán a pöttyökre), és kezdd el szerkeszteni őket egyenként.
- Válaszd ki a cover photot, azaz nyitóképet az ingyenesen letölthető sablonok közül. (amit már feltöltöttél a Story-dba)
- Adj címet a Fókuszodnak!
- Ha releváns, az Archívumból adj hozzá más történetet is az adott Fókuszhoz!
- Nyomj rá a “Done” avagy “Kész” gombra a jobb felső sarokban, ha elkészültél a szerkesztéssel.
- Utólag is bármikor szerkesztheted és törölheted is a Fókuszaidat!
- Kérlek, hogy ha hasznát vetted az ingyenesen letölthető sablonjaimnak, említsd meg a Pikreát a saját Story felületeden, hátha a Te követőidnek is tudunk így közösen értéket adni!
*FONTOS UPDATE:
Már nem is kötelező ezeket a borítóképeket sztoriként feltöltened, hanem a telefonod galériájából, tárhelyéből hozzáadhatod a fókuszhoz a borítót. Egyszerűen hosszan érintsd meg az adott fókuszt, itt válaszd ki a fókusz szerkesztése opciót. Ezután a borítókép módosítására menj rá. Mindegy egyes, az adott fókuszba berakott sztori megjelenik, tehát vagy onnan tudsz borítóképet kiválasztani, vagy a képsor legelején láthatod a telefonod galériájának ikonját: onnan is feltöltheted pl. a hírlevelemből letöltött ikonokat, anélkül, hogy a sztorira publikálnod kellett volna őket.
Ha kérdésed van a témában, ne habozz, tedd fel őket nekem! Erre három módod is van:
- az Instagram oldalon a vonatkozó poszt alatt
- a Pikrea Facebook oldalán
- de akár kötetlenül beszélgethetünk erről is a Pikrea zárt Facebook csoportjában, ami az Instagram Marketing Tudatosan címet viseli. Várlak 😉