Ha eddig kis halnak érezted magad a cápák között, itt a lehetőség az áttörésre! Az Instagram olyan változásokat vezet be a következő hónapokban, ami lehetőséget biztosít kitűnni és ezzel együtt berobbanni a kisebb követőszámú fiókoknak is.
Pár nappal ezelőtt óriási hír érkezett a közösségi média világába, ami eddig elég megosztónak bizonyult a felhasználók körében. A hírek szerint az elkövetkezőkben olyan irányba változik az Instagram algoritmus, aminek segítségével kis fiókok is berobbanhatnak tartalmaikkal, ugyanis megváltozik a tartalmak rangsorolása.
Lássuk, hogyan működött az Instagram algoritmus eddig és mi várható a jövőben
Az Instagram algoritmus mostanáig a következő folyamat alapján rangsorolta a tartalmadat: amikor posztoltál, azt legelőször a követőid egy kis százalékának mutatta meg, a követőid egy szűk körében tesztelte, hogy mennyire érdekes, és a reakciók függvényében ‘futtatta’ tovább vagy épp került le a süllyesztőbe.
Persze így is szépen lehetett terjedni, ha megfelelő volt a tartalomstratégiád és volt egy elkötelezett célközönséged, akit behatóan ismertél, és akik igényeire rá tudtál kapcsolódni a tartalmaiddal. A Pikreátor Klubban számos eredményes példával találkozhatsz olyanoktól, akik kisebb, 1-5K-10K közötti bázissal is megugrották a több százezres eléréseket a tartalmaikban, már eddig is, a “nehezebb” algoritmus idején is.
És akkor itt jön a reményteljes változás:
Az új algoritmus először egy kis, releváns közönségnek mutatja meg a tartalmat, akik érdeklődhetnek iránta. De az már teljesen mindegy, hogy követnek-e ők téged vagy nem. Azaz, már a legelején is teszteli a releváns, témád iránt érdeklődő nemkövetők között is. Az így legjobban teljesítő tartalmakat ezután szélesebb közönség elé tárják, ahol a folyamat ismétlődik. Az ígéret szerint akkor is tudsz nagyot terjedni, ha egészen pici fiók vagy.
Én ezt egyszerűen TikTokosodásnak hívom és itt villog a fejem fölött a kérdés, hogy
“vajon elhozza-e a “bárki virálissá válhat” jelenséget ez a változás az Instagramon is — ami miatt a TikTok annyira vonzóvá vált sokak számára?”
Ám fontosnak tartom leszögezni és nem győzöm eleget hangsúlyozni azt a tényt, hogy ez nem azt jelenti, hogy ezentúl a babérjaidon ülve kell várd a csodát, mert majd az új algoritmus megjutalmaz és ezentúl nem ‘büntet’ – ahogy sokan gondolják, amikor az eléréseik a “béka feneke alatt vannak” -, mert akkor bizony ismét csalódnod kell.
De ha te eddig nem kezdtél el nemkövetőket elérni a tartalmaiddal, pedig a követők alapvetően jól reagáltak rá, akkor a soron következő változások segíteni fognak, ahogyan az sem szab a hírek szerint különösebb határt a tartalmadban rejlő potenciálnak, ha még kicsi a követőbázisod.
Szóval, ebből az egyébként szerintem pozitív hírből azt fontos magaddal vinned, hogy valószínűleg több esélyed lesz a jelentősebb terjedésre követőszámtól függetlenül, akár picike fiókként is, és megmutatni magad kisvállalkozóként. Viszont mindez továbbra is csak akkor fog jól működni, ha:
- eddig is figyeltél a tartalomoptimalizálásra
- jól tudod kommunikálni az üzeneted és megvan benned az egyediség, eredetiség
- van egy meghatározott niche-ed és üzeneted, küldetésed
- ismered a célcsoportod problémáit, igényeit, érdeklődését
- tudod, milyen tartalmat fogyasztanak szívesen, amivel interakcióra is bírod őket
- értékadók, figyelemfelkeltők a posztjaid a célcsoportod számára
- stratégiailag jól átgondolt és felépített tartalmaid vannak, nem csak random pakolod tele az oldalad, csak hogy letudd ezt a kötelező feladatot is
Háttérbe szorulnak a reposztolók
A másik nagy változás, hogy elkezdi hátrébb sorolni az algoritmus a tartalom-aggregátor oldalakat, akik csak reposztolják mások eredeti tartalmait. Velük szemben az eredeti tartalomkészítők előtérbe kerülnek.
Ezt úgy képzeld el, hogy az ígéret szerint a Reels tabról és Explore page-ről eltűnnek azok a posztok, melyek más forrásból inspirálódva, hivatkozás nélkül, különösebb változtatás és saját üzenet hozzáadását mellőzve tesznek közzé tartalmat, háttérbe szorítva ezáltal az eredeti forrást. Ez újabb lehetőség a kisebb fiókok számára, hogy kitűnjenek a “nagyok” közül. Ráadásul, ha az algoritmus érzékeli, hogy egy reposztról van szó, automatikusan címkézni fogja az eredeti tartalomkészítőt. Hogy ez a gyakorlatban mennyire fog jól működni a sokszor felgöngyölíthetetlen reposztok között, az pár hónap múlva kiderül.
Miért megosztó a változás híre?
Ahogyan láthatod, ezek a változások a Reels tabot és a felfedező hírfolyamot érintik. Sokan most attól tartanak, hogy az algoritmus ezentúl mindenféle, számukra érdektelen témával fogja bombázni őket s elvész az a fajta pozitív megítélése a platformnak, miszerint itt erőteljesebb a szűrő, könnyebben magadra tudod szabni a tartalmakat és élvezetesebb rajta szörfölni, szemben mondjuk a TikTokkal.
Én arra biztatlak, hogy próbáld elengedni a negatív hiedelmeid, várd ki a végét és tekints egy pozitív, új lehetőségként erre a változásra.
Emellett fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a 2024-es trendeknek és statisztikáknak megfelelően ha eddig nem tetted, most tényleg itt az ideje belevágnod a videózásba, mert a gyakorlatban szerzett tapasztalattal fogod tudni pályára állítani a vállalkozásod is.
Ha kevésnek érzed a videós tudásod és egy kis bátorítás is jól jönne, a Klubban megtalálod a közel 100 oldalas Reels ebookot és megvalósító kihívást, ahol 24 izgalmas leckén és feladaton át állítjuk növekedési pályára a videóid, az oldalad és az értékesítésed!
Ha te is szeretnéd kézben tartani az irányítást és a hírek hallatán úgy érzed, elérkezett az idő, hogy megmutasd magad a közönségnek, lépj velünk te is szintet és csatlakozz most a Pikreátor Klubba!