Pikrea / Blog / 

Howto tippek, Instagram, YouTube

Mennyi az ideális lájk/követő arányszám az Instagramon?

“Engagement rate-ünk” az Instagramon jó indikátora annak, mennyire elkötelezett a közösségünk tartalmaink iránt. De hogy milyen arány a reális aktivitási arány egy-egy főgalériás posztunk alatt és mi is a leggyakoribb képlet az Instagram engagement rate kiszámítására? Ebben a videóban részletesen elmagyarázom:

 

 

A jó arányra azért fontos figyelni, mert jelez a közönség és a tartalomgyártó közötti kapcsolatról, a közösségépítés minőségéről, és a posztok mögötti elérésről is árulkodik. Az Instagramra jellemző átlagos aktivitási ráta magasabb, mint amit a közösségi médiában általában megszokhattunk: az Influencer Marketing Hub szerint globálisan 5%-ra tehető (a fenti videóban bemutatott 2017-es adatok szerint). Fontos azonban a kicsi és nagy, az üzleti/céges és személyes Instagram fiókok között is különbséget tenni. Akár hirdető vagy, akár tartalomgyártó, fontos tudnod: a jó engagement rate a tartalomgyártók bejegyzéseinek reklámértékét is növeli, hiszen a fent megfogalmazott előnyökről árulkodik.

 

De hogy miként is számold ki egyáltalán ezt az arányt? Ugyan három számítási módról is részletesen beszámolok a videóban, de a legegyszerűbben így tudod kikalkulálni az aktivitási rátát:

 

instagram engagement rate kiszámítása
Engagement rate kiszámítása az Instagramon

 

 

Ha nem szeretsz fejben számolni, akkor többek között pl. ezen az oldalon egyszerűen a felhasználóneved megadásával elérheted, mekkora a fiókodra jellemző aktivitása ráta a legfrissebb posztjaid alapján:

Instagram Engagement Rate Calculator

 

Fontos azzal tisztában lenned, hogy kevésbé előnyös aktivitási ráta esetén a probléma megoldása természetesen nem a lájkvásár lesz, hiszen egyszerű manuális elemzéssel is könnyen kiszűrhető, ha ehhez folyamodtál az autentikus bázisépítés helyett. A gyanús követők és gyanús követői aktivitásokat elemző, marketingesek rendelkezésére álló influencer marketing szoftverekről nem is beszélve. A lájkvásár egy olyan tüneti kezelés, ami nem nyújt számodra hosszútávon monetizálható, valós, elkötelezett követőket – ezt csak a tartalmaid és a tartalommarketing stratégiád teremti meg neked. Posztold őszintén azt, ami a célcsoportod számára értékes tartalom a saját tevékenységi körödből, és soha ne használd a platformot öncélúan, ha a célod a jó aktivitási ráta elérése és fenntartása. Már a legelső posztomban beszámoltam arról, mennyire fontos a kapcsolódás másokkal, de egyéni tanácsadás keretében személyre szabottan tudunk erről egyeztetni (5+1 tipp a sikeres instázáshoz.)

Iratkozz fel hírlevelemre itt és értesülj elsőként az Instagram marketing újdonságairól, letölthető extráimról, workshopjaimról:



Tudj meg többet erről a témáról a fent linkelt videómban és mondd el nekünk az Instagramon, hogy neked mennyi jelenleg az aktivitási rátád, és elégedett vagy-e vele. 🙂

további cikkek

új GVH influencer útmutató

Frissült a GVH influencer útmutatója [fontos!]

Az influencer marketing sokaknak jó monetizációs, márkaismertség-növelő és vásárlásösztönző eszköz, emiatt megbízói és tartalomkészítői oldalról is figyelni kell a jogkövető magatartásra.

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 24 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON