A sztorizás az egyik legmeghatározóbb kommunikációs forma az Instagramon, jól használva kiegészíti a hírfolyambeli tartalmaidat és hozzájárul az eredményességükhöz, növeli a hitelességedet és a kapcsolódást a követőiddel. A már meglévőkhöz csatlakozik most 4 új izgalmas Instagram sztori matrica, melyek újabb lehetőséget biztosítanak neked arra, hogy kapcsolódj a követőiddel.
Elsőként lássuk az új matricákat és hogy hogyan tudod használni őket:
- Felfedés / Reveal
Ezt a matricát használva titkos üzenetet rejthetsz el a követőidnek történetedben, amit ők úgy fedhetnek fel, hogy DM üzenetet küldenek neked.
Így használd:
Ezt nagyszerűen alkalmazhatod, ha például kedvezménykuponnal szeretnél kedveskedni vásárlóidnak. Írd az ajánlatod a storyba helyezett fotóra, majd a CTA-t – azaz írjanak DM-et a kuponkódért – írd az új “Felfedés” storymatricára.
Még mielőtt megijednél, hogy ezentúl százával lepnek el a felfedést kérő üzenetek, megnyugtatlak: az Instagram azt ígéri, nem lesz minden esetben szükség jóváhagyásra és nem kell tartani az üzenetözöntől. Ám erről több információ egyelőre nem áll rendelkezésre.
- Keretek / Frame
Ez egy kifejezetten izgalmas funkció, amit főként visszatekintő story-k megosztására terveztek, de szerintem ettől sokkal több is rejlik benne. Ez kicsit hasonlít a kép a képen típushoz, ám a keretbe helyezett fotó egy amolyan virtuális Polaroid lesz, mert a matrica automatikusan ráhelyez egy időbélyeget. A keretezett kép a telefonod rázásával fedhető fel. Húúú, de izgi!!!
Így használd:
Válassz ki egy képet a storydba, majd bökj az új “Keretek” matricára a gyűjteményből. Ezt követően válaszd ki a “titkos képet”, amit a keretbe szeretnél helyezni. Egy rövid üzenetet is el tudsz benne helyezni, majd mehet is ki élesben. A követőid a storydban egy elhomályosított fotót fognak látni, amit úgy fedhetnek fel, hogy megrázzák a telefonjukat. Ha te nem szeretnél ‘rázogatni’, elérhető egy úgynevezett “Shake to reveal” kattintható gomb is.
- Zenék megadása / Add your music
Ez az új Instagram sztori matrica lehetővé teszi, hogy megossz egy, például az aktuális hangulatodhoz, munkádhoz, szolgáltatásodhoz passzoló dalt a követőiddel. Különlegessége, hogy a story aktiválása után a követőid is hozzáadhatják saját kedvencüket is a tiédhez.
Így használd:
A szokásos módon válassz egy fotót, majd a matricagyűjteményből tappolj az új, ‘Zenék hozzáadása’ ikonra. Ezután az “Add music”-ra kattintva válassz az Insta zenei könyvtárából egy dalt. Miután a történetet közzétetted, a követőid hozzáadhatják saját dalukat az ‘Add Yours’ gomb segítségével. Igazi zenei csemegézések alakulnak majd egy-egy stroy-n, én már alig várom.
- Kivágások / Cutouts
Az utolsó új funkcióval te magad is készíthetsz izgi kis matricákat a saját képeidből. Ezt a matricát viszont nemcsak Instagram stroy-n, hanem akár Reels videóban is tudod majd használni.
Ha ismered az Apple képkivágó funkcióját, akkor ez már nem lesz újdonság számodra, de még nem találkoztál ilyennel, akkor érdemes kísérletezned, vicces eredmények is születhetnek egy-egy felmatricázott fotóból.
Így használd:
Illessz a sztoridba egy fotót, majd válaszd a “Kivágások” matricát. Ezután újra felugrik a galériád, ahonnan kiválaszthatod a képet, melyből szeretnél egy tetszőleges részt kifaragni. A matrica felajánl neked egy automatikusan kivágott részt – leginkább azokon a fotókon, amiken jól kivehető tárgy vagy ember, állat van -, de szabadkézzel is kiollózhatod a számodra szükséges részt, amit aztán mintegy levonóként helyezhetsz az alapfotóra. Nyugodtan lehet ez saját magadról is egy kép.
Ezek az új funkciók számos plusz lehetőséget nyújtanak neked arra, hogy még közelebb kerülhess és behatóbban megismerhesd a célközönséged, ám ehhez tudatosan kell használnod őket.
Nem győzöm hangsúlyozni neked és a tanulóimnak sem a Pikreátor Klubban ennek fontosságát, ráadásul a Történetmesélés, követőszerzés, eladásösztönzés az Instagram Story-n és azon túl című, rendkívül tartalmas Story kurzusban mintegy 5 órában segítelek abban, hogy elsajátítsd a sztorizáshoz szükséges megfelelő szemléletet, megszilárdítsd a technikai tudásodat alapszinten és mesterfokon is, valamint kialakítsd a hatékony stratégiát. Természetesen ezt is eléred a Pikreátor Klubban.
Emlékeztetőül pedig vegyük át a hatékony sztorizás 5 ismérvét:
1. Naprakészség
· tovább mesélheted a napi üzenetedet, gyorsan reagálhatsz az aktualitásokra, ezáltal is kapcsolódva a követőiddel
2. Használd ki a szinergiákat!
· nem csak sztoriból érdemes a főgalériába irányítani a követőket, hanem visszafelé is, mert ha újra elkezdik nézni a sztorijaidat, az algoritmus előre sorolja a sztorigömbödet, és ott is tartja
3. Támogasd a sztorikkal a végső üzleti célodat!
· ne kizárólag az ajánlatodat kommunikáld – 80-20-as szabály: 20%-ban konkrét vásárlásösztönző ajánlatot adj az embereknek, 80-ban mesélj
4. Kiegészítő napi történetmesélés és személyesség
· a jó sztorizásnak van egy íve: alapozd meg a témát, vond be a követőidet, és legyen levezetés
· az emberek vágynak a személyességre, arra, hogy téged mint embert a vállalkozás mögött megismerjenek
· állítsd a történetmesélésed szolgálatába a SZATEL-t
5. Légy interaktív!
· egy jó sztori valamilyen formában lehetőséget ad a követőidnek arra, hogy interakcióba lépjenek veled – ritkán hatásos az olyan sztori, amiben csak kép vagy videó van szöveg nélkül
· értékteremtő, ha a követők szívesen dm-eznek veled, ezért helyezd kontextusba a sztorit, hogy tudjanak hozzá kapcsolódni
Én arra bíztatlak, hogy szánj időt minden új és meglévő Instagram sztori matrica megismerésére, ha még nem tetted, mert a story az egyik legegyszerűbben használható funkció, amit nem kell hosszasan komponálnod, mégis a legtöbbet hozhatod ki belőle, ha kiaknázod a benne rejlő potenciált. Ha még többet szeretnél tanulni, várunk az értékesítési célú történetmesélő kihívással és a Story kurzussal és sokminden mással a Pikreátor Klubban!