Az egy évvel ezelőtti, 2017 szeptemberi adatok szerint itthon 1,5 millió felhasználója volt az Instagramnak, egy év elteltével pedig frissítettem a statisztikákat: a Facebookon elérhető adatok szerint 2018 szeptemberében a magyar Instagram felhazsnálók száma közel 2 millió fő. Világszinten 3 hónappal ezelőtt, azaz 2018 júniusába lépte át az Instagram az 1 milliárd felhasználós mérföldkövet, akiknek amúgy, mint ahogyan egy kutatásból kiderült, közel 10 százaléka bot, azaz nem valós user. Hasonló adatunk nincs a hazai felhasználókra. Van cserébe kor és nem szerinti megoszlás, ami 2018-ban a következőképpen alakul:
Láthatjuk, hogy a legerősebb a 18-34 éves korosztály 1,2 millió felhasználóval, de egyre nő a 35+ korosztályból kikerülő userek száma is. A Facebook adatai szerint (az ő tulajdonában van az Instagram) ma összesen 1.986.000 fő használja az Instagramot, akinek 46 százaléka férfi és 54 százaléka nő. Az Instagram marketing ereje tehát itthon is egyre nagyobb.
Így növekedtek a számok az elmúlt egy évben:
Ez pedig a területi megoszlás:
–> Gyere el egyéni tanácsadásra vagy a kiscsoportos Márkaépítés és vásárlásösztönzés workshopomra, ha mélyebben érdekel, milyen lehetőségeid vannak a bázisépítésre és a követők konvertálására az Instagramon! <—