SZIA,

Kónya Bea vagyok, kommunikációs tanácsadó, számos díjnyertes PR és közösségi média kampány megalkotója 2009 óta, és vidéken újrakezdő oktató és egyéni vállalkozó. Hogy mindez hogyan fér össze? Elmesélem.

Ha azért vagy itt, mert téged is foglalkoztat az Instagram, ez máris összeköt minket! Az én életemet teljesen megváltoztatta, és a Pikreával azokhoz szólok, akik szintén sikereket várnak az Instagramtól, illetve a vizuális történetmeséléstől.

Ha fontos számodra, hogy olyan embertől tanulj, akinek egyedülálló tapasztalatai és eredményei vannak az Instagram marketing terén, akkor jó helyen jársz.

A kezdetek

2009-ben, 5 évnyi kommunikációs képzést követően rögtön ügynökségi oldalon helyezkedtem el: olyan technológiai világmárkák kommunikációs csapatát támogattam ekkor, mint az Apple, a Canon és később a Samsung.

Szerettem volna kitanulni a kommunikációs szakma csínját-bínját, közben egyre feljebb lépkedtem a ranglétrán, számos nagyszabású hazai PR kampány tervezésében és kivitelezésében vettem részt, a munkámnak köszönhetően pedig rengeteg értékes cikk, médiamegjelenés született az ügyfeleimről.

Vezetői évek

Hamarosan ráéreztem a történetmesélés ízére. Az ügynökségi tapasztalataim révén 28 évesen már az LG regionális leányvállalatának PR csapatát vezettem, 11 országért felelve.

Az általam irányított kommunikációs kampányok számos hazai és nemzetközi díjat nyertek. Mindig igyekeztem az ügyfeleim üzenetét olyan történetbe ágyazni, amit az emberek szívesen osztanak meg egymással.

Újrakezdés Pikreaként

2017-ben éreztem, hogy nem Budapesten szeretnék élni. Dévaványára, a szülővárosomba akartam vidéken újrakezdőként visszaköltözni, mert a szeretett embereken túl a természet közelsége is oda húzott. Életstílust akartam váltani és magam rendelkezni a szabadidőm felett, ezért kommunikációs tanácsadóként indítottam egy saját praxist és vállalkozó lettem.

Ekkorra már 3 hónapja vezettem egy blogot és egy Instagram oldalt, amelyeket egyre többen követtek. 2018 tavaszára kialakult a workshopok tematikája, és mára az élő képzéseimnek több mint 1000 résztvevője volt, az online kurzusaimnak szintén közel annyi, illetve több mint 600 egyéni tanácsadói óra áll mögöttem.

Oktatás és tanácsadás

14 évnyi szakmai tapasztalattal a hátam mögött ma már nem csak gyakorlom, hanem workshopokon és webinárokon tovább is adom másoknak a márkaépítő történetmesélésben szerzett tudásomat.

Rengeteg márka és vállalkozás fellendüléséhez tudtam hozzájárulni az online kommunikáció, illetve az Instagram történetmesélés révén, de legalább ekkora elismerés számomra, hogy a tanácsadásaimon, képzéseimen is sok visszatérő „tanítványom” van, akik szintén sikeres márkákat vagy vállalkozásokat vezetnek, és a vállalkozásfejlesztésben segítek nekik.

Hitvallás a munkában és azon túl

Nem rejtem el a nagy titkokat: minden tudásom átadom, hogy az ügyfeleim sikeresen boldoguljanak. A támogató attitűd, és hogy minél többet hozzak ki a másik félből, nem csak a munkámban jellemez, hanem a hobbimban is visszaköszön. Talán eddig nem tudtad rólam, de szabadidőmben madármentéssel foglalkozom, és a környezeti nevelés kiemelt célja a tíz éve futó személyes oldalamnak. Ha nem dolgozom, akkor szinte biztos, hogy épp a természetet járom, fotózok és madarászok.

Mára sikeresen összhangba hoztam a vállalkozásom szezonális működését a természet körforgásával. Az én életemben így vált valóssá a szabadság, amit egy saját vállalkozás adni tud. Hiszen mindannyian a szabadság iránti vágyból leszünk vállalkozók, legyen az a döntési, az időbeli vagy az anyagi szabadság vágya.  Ügyfeleimnek szintén abban segítek, hogy hatékony kommunikációval ők is maximalizálják a nyereségüket, az így felszabadult időben pedig azt tegyék, amit csak akarnak.

Díjak, elismerések

Az LG vállalaton belüli globális PR versenyén többször is díjazott voltam a nagy PR értékű megjelenéseknek köszönhetően. 2017-ben 160 nevezésből az általam vezetett OLED TV bemutató PR esemény és kampány nyerte el a Kreatív magazin Lollipop versenyének fődíját, illetve a szaklap Prizma PR versenyénék fődíját.

Ügyfelek, kollaborációk, események (a teljesség igénye nélkül)

Nestlé, Telekom, Bosch, Fashion Days, CCC, Decathlon, Bookline, Libri, Hiventures, Somersby, Pölöskei Szörp, Szállás.hu, Pécsi Tudományegyetem, Gál Ferenc Egyetem, Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK), Daalarna by Benes Anita, Brit Nagykövetség, Holland Nagykövetség, Herendi Porcelánmanufaktúra osztrák disztribútora, Bethesda Gyermekkórház, Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány, Generali Biztosító, Forbes Women’s Summit, Evolution konferencia, HVG konferencia, Fotósok Online Hétvégéje

10 random tény rólam

Best Practice – LG fotópályázat

A hazai Instagram még gyerekcipőben járt, amikor 2015-ben sikerült egy kiemelkedően hatékony kampánnyal népszerűsíteni az LG legújabb okostelefonját: rögtön felismertem, hogy az új készülék Insta kampányért kiált, elsősorban kiváló kamerája miatt.

Koncepció

Egy fotópályázatot indítottunk, amire a telefon hajlított kijelzőjével összhangban ívelt, íves dolgokról feltöltött és a megfelelő hashtaggel ellátott fotókkal lehetett nevezni.

Eredmény:

Ez az erőteljes organikus építkezés adja a mai napig az általam oktatott Instagram stratégia alapját.

ITT IS LÁTHATTál MÁR

PODCAST
A VÁLLALKOZÓ LÉTRŐL
NŐI SZEMMEL

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 21 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON