Régóta várt funkció vált elérhetővé tegnap számunkra: végre megérkezett Magyarországra is a vásárlási funkció, termékmegjelölés Instagramon – méghozzá a weboldalra, webshopba irányító árcímkékkel, termékcímkékkel. A funkció egyébként az USA-ban debütált elsőként, még 2016 őszén, majd a UK-be is megérkezett 2018 tavaszán.
Vásárlás az Instán – mi is ez a “shoppable tag” avagy termékmegjelölés?
Mostantól elláthatjuk a fotóinkat a benne szereplő termékek árcímkéjével, amely nem csak az árat, hanem a termék nevét is mutatja, valamint boltot tudunk belőlük létrehozni. A terméken megjelenő címke egy olyan kattintható “tag”, azaz jelölés, amely először alkalmazáson belül irányít át egy olyan felületre, ahol bővebb termékleírást kapunk, továbbá onnan felkereshetjük a webshopot is. Azaz, mindössze két lépésben képesek vagyunk forgalmat terelni a weboldalunkra közvetlenül arról a képről, amely a megjelölt terméket mutatja be. Amennyiben legalább 9 posztunkban terméket jelöltünk meg, akkor a profilunkon létrejön a “bolt” felület, rögtön az emailcím/megközelítés/telefonszám gombok mellett.
Miért hiánypótló a termékmegjelölés Instagramon?
—> Gyere el hozzám egyéni tanácsadásra vagy a kiscsoportos Márkaépítés és vásárlásösztönzés workshopomra, ha mélyebben érdekel, milyen lehetőségeid vannak a bázisépítésre és a követők konvertálására az Instagramon! <—
Mert magasabb szintre emeli a konverziót, hiszen eddig közvetlenül a terméket bemutató posztból lehetetlen volt a webshopba eljutni. Az érdeklődőknek általában vissza kellett lépniük a márka profiloldalára, ahol egyetlen link állt ezidáig rendelkezésünkre, hogy forgalmat generáljunk a weboldalunkra, webshopunkra.
(PRO tipp: Ha kevésnek bizonyul számodra is ez az egyetlen egy link a bióban, használd például a link.tree megoldását, hogy közvetlenül az Instagram profiloldaladról egyből több, fontos linkre is tudj forgalmat irányítani.)
Az érkező újításnak hála azonban egyetlen posztból öt termékre tudunk közvetlenül forgalmat irányítani. A vásárlás még sosem volt ilyen egyszerű az Instagramon, a feature tényleg új távlatokat nyit az Instagram segítségével történő vásárlásösztönzésben.
(PRO tipp #2: ne feledd, hogy a termékedhez kötődő élményt mindig látványos módon add át vizuálisan, hogy valóban jól konvertáló legyen az Instagram kommunikációd.)
Hogyan tudod beállítani a vásárlási funkciót az Instagramon?
- Győződj meg arról, hogy az app legfrissebb verzióját használod.
- Győződj meg arról is, hogy üzleti profillal használod az Instagramot.
- A profiloddal összekötött Facebook oldalnak rendelkeznie kell egy termékkatalógussal. A termékkatalógusodban elérhető termékek, árak és termékleírások fognak megjelenni az Instagramon is.
- Fizikai termékeket kell árulnod, esetemben például az Instagram marketing tanácsadás mint szolgáltatás nem lesz címkézhető.
- Ha a fenti lépéseknek megfelelt a fiókod, fel fog bukkanni a profiloldaladon az alábbi értesítés, amely végigvezet az új funkción:
- Ha mégsem jelenne meg, a profiloldaladon a fogaskerék (iOS) vagy három pötty (Android) ikonra kattintva eléred a beállításokat, ahol a “Vállalkozás beállításai” menüpont alatt találod a “Vásárlás” beállításait. Itt lesznek a Facebook termékkatalógusodból átvett termékek:
- Ha nem találod meg az összes terméked, tudod őket frissíteni a Facebookon.
- Ha beállítottad a funkciót, nincs más hátra, mint mostantól bátran tagelni minden egyes terméked a posztjaidon – maximum 5-ig, de természetesen ennyi bőven elég ahhoz, hogy átmenjen az üzeneted. Ha egy poszt eleve több mint 5 terméket akar eladni, nem biztos, hogy hatékony lesz – fókuszálj egy posztban 1-2 termékre inkább! (Ha albumot teszel fel egy poszton belül, azaz több képet is publikálnál, akkor maximum 20 terméket tudsz tagelni.)
- Végezd el a termékmegjelölést utólag minden posztodon 😉
- Ne feledd: egy poszton belül nem tudsz termékeket és embereket is megjelölni, azaz, ha az adott posztban pl. egy influencer viseli a terméked, nem tudod őt is és a terméket is betagelni rajta. Érdemes ezesetben a termékcímkét használnod, a másik profilt pedig leírásban (caption) megemlítened.
Utólag minden egyes árcímkét tudsz törölni, vagy módosítani a poszt szerkesztésével. Nincs más hátra, mint figyelned a konverziót 😉
Ezt nem csak a weboldalad analitikáján keresztül tudod figyelni, hanem az Instagram is mutatja, hányan mentek rá a termékcímkédre, és hányan kattintottak onnan a boltod felkeresésére.
Napról napra egyre több feature érkezik mostanában az Instára, alig várom, hogy mi lesz a következő!
Ha segítségre van szükséged a márkaépítésben az Instagramon, már elérhető az előjelentkezés a következő workshopokra, de természetesen egyéni tanácsadásra is tudsz kérni időpontot.
Beszélgessünk erről a témáról is a Pikrea Instagram oldalán, Facebook oldalán, és az Instagram Marketing Tudatosan zárt Facebook csoportban!
Tartalmaim szerzői jogvédelem alatt állnak, ha fel szeretnéd használni ezt a hírt, kérlek, hogy jelöld meg a forrást.