Vizuális történetmesélés az instagramon
10+1 alkalmas tanfolyam márkaépítőknek és énmárka-építőknek
A kurzus jelenleg nem indul.
Ma, 2022-ben van egy olyan platform a közösségi médiában, amit közel 3 millió magyar ember használ, akik 90%-ban követnek itt márkákat is. Ez a felület ötvözi a márkaépítők álmát: a vásárlóképes, aktív közönséget, a még mindig erős organikus eléréseket, a zéró büdzsé növekedési lehetőségeket. Ez a felület az Instagram, ami mégis, sokaknak szürke folt, hiszen mást kíván tartalommarketingben és növekedési stratégiában is, mint amit máshol megszokhattunk. A tartalommarketing alapja itt a vizuális történetmesélés, akár márkát, akár énmárkát építünk.
Tudnod kell rólam, hogy én valahogy mindig is történetekben gondolkodtam. Gyerekként, ha a szobámban voltam, lemezjátszón történeteket hallgattam; ha kiszabadultam, akkor küldetéseket adtam magamnak és hajtottam végre a házunk udvarán vagy éppen a kis városkám körülölelő, végtelen lehetőségekkel kecsegtető (ám másnak csak kietlen) nagy magyar pusztában. Barátságot kötöttem a gondolattal, hogy minden létező egyetlen nagy szőttes részese. Idővel észrevettem, hogy ha közelebbről nézed, láthatod is, ahogyan egyik öltés a másikat követi. Rájöttem: minden történetbe rendezhető és a magam szórakoztatására abba is rendeztem. Esténként pedig, a kalandokban megfáradva vártam, hogy anyukám kezébe vegyen egy könyvet és meséljen nekem. Bár közel harminc évet kellett rá várnom: az Instagrammal végtére is értelmet nyert, miért volt éppen “képeskönyv” a jelem az óvodában. Aztán ahogy magam is megtanultam írni, az újonnan szerzett képességet rögtön arra fordítottam, hogy a történeteimet rímelő sorokba szedjem. Ahogyan iskolás lettem, a verseimmel táborokba nyertem felvételt, ahol a távoli kalandok újabb történeteket hoztak az életembe. Amikor pedig ünnepségekre készültünk az osztállyal, az előadásokban mindig én voltam a Mesélő. Azóta is, a mai napig is: mesélek. A meséimet ma már több tízezer ember követi és amit csinálok, azt hivatalos nevén vizuális történetmesélésnek hívják. Fotózok, vizuális történetbe rendezem a történéseket, átadom őket, és bevonom a nézőit is: nem csak a személyes, hanem a szakmai oldalamon is. A vizuális történetmesélés ugyanis nem csak a bloggerek vagy fotósok kiváltsága.
Mindez odáig repített, hogy 300 millió felhasználó előtt, inspirációs célból, egy kihívás illusztrációjaként még maga az Instagram is megosztotta az egyik vizuális történetemet. Hogy hatással vagyok, az rám is visszahat: ennek köszönhetem, hogy az évtizedes nemzetközi multis karrierem vidéken újrakezdésre cserélhettem, ami még Forbes címlapot is kapott, és sok-sok újabb, nem szokványos történetet eredményezhetett. Az évtizedek élettörténetté kezdenek összeállni.
„Alapvetően tökéletes volt nekem ez a workshop. Mindenkinek ajánlom korra, nemre tekintet nélkül.”
Gabi, kézműves alkotó
És ezzel el is érkeztünk az Instagramhoz. Az Instagram az a közösségi médiafelület, ahol globálisan havi 1 milliárd ember (köztük 2,5 millió magyar) fogyaszt vagy kreál aktívan vizuális történeteket, és a napi történetmesélő funkciót, a Story-t is nap mint nap 500 millióan használjuk. Ha ezt olvasod, akkor valószínűleg már nem azért vagy itt, hogy győzködjelek az Instagramban rejlő hatásgyakorlási és elérési potenciálról. Ezt már nagyon is jól tudod, és te már a mikéntjére vagy kíváncsi. Ez pedig, többek között: maga a vizuális történetmesélés. Hiszen az Instagram egy vizuális tartalommarketing-alapú platform. Akár márkát, akár énmárkát építesz rajta, meg kell tanulnod felfedezni, megragadni és úgy átadni a benned, a létrehozott termékedben, a kínált szolgáltatásodban rejlő történeted, hogy azzal mások kapcsolódni tudjanak. És ezen tanfolyam keretében pont ebben segítek neked!
Egy pillanatra még kanyarodjunk vissza egy személyes történethez, és egy réges-régi, telefonos képemhez. Ha ránézel erre a fotóra, bízom benne, hogy olyan és hasonló kérdések fogalmazódnak meg benned is, mint:
- vajon hol készült a kép?
- a gazdáját várja éppen haza a kutyus?
- honnan érkezik a gazdája, munkából?
- ha igen, vajon mit dolgozik?
- hozott neki valamit?
- és kinek lehet az otthona az a pici házikó?
- olyan időtlen ez a fotó, vajon most készült, vagy tíz éve, húsz éve?
- mi történt azóta a szereplőjével?
- vajon mi lehet az én régi otthonommal, ha távol vagyok tőle?
A képet én készítettem úgy öt-hat éve, de ezen kívül egyik kérdésre sem tudom a választ. Ugyanakkor, a kép által lehetővé teszem minden egyes néző számára, hogy a saját képzelőerejével, élettörténetével és érzelmeivel történetet kerítsen köré. Bevontam őket, és a hatás nem maradt el:
Amennyiben ezután vetsz egy pillantást arra a galériára, amelyben ez a fotó is megjelent, könnyen beazonosíthatod az üzenetét, az üzenetemet: hiszek abban, hogy az egyszerű, apró örömök, vidámságok teszik az életet széppé, és vidéken újrakezdőként keresem ezeket a pillanatokat a pusztai életemben. Vagy ha nem találom, akkor én magam kreálom meg őket, aminek hála ma már több mint 15 000 emberhez szólok a posztjaimmal, az üzenetemmel:
Ugyanakkor, kevesen érkeznek az Instagramra kész üzenettel, és azt konzisztensen és bevonón átadó vizuális történetekkel. Az “instautazásom” során én is éveken át farigcsáltam a sajátom, és teszem ezt folyamatosan azóta is. Amióta azonban jól ismerem a célcsoportom, valamint megvan az üzenetem, stílusom és hangnemem, és szinte minden képem reflektál erre, sokkal nagyobb ütemben növekszik az Instagramom, mint előtte bármikor. Én ebben találtam meg a növekedésem kulcsát. Azóta ráadásul több mint kétezer tanulóm és ügyfelem számtalan kérdése és kihívása van mögöttem, melyek során rájöttem: sokan pusztán azért nem tudnak növekedni az Instagramon, mert nem találták még meg az üzenetüket, vagy nem ismerik a módját, hogyan tudnák azt vizuálisan hatékonyan elmesélni — akár márkaépítőkról, akár pedig személyes márkaépítőkről van szó.
Mert az Instagramon hatékony vizuális tartalommarketing nem csak szépen komponált fotókon keresztül valósítható meg. Sokan vagyunk, akik elsősorban szöveges, edukációs posztok keretében szeretnénk kapcsolódni a célcsoportunkkal. Vess egy pillantást például a saját edukációs vállalkozásom, a Pikrea Instagram arculatára.
Rengeteg tehát a tapasztalatom (és sok-sok különféle üzenetben, profilban elmélyülve szereztem őket) az Instagramon jól működő tartalommarketingről, a szilárd alapokról éppen úgy, ahogyan az épp aktuális trendekről. A sokáig személyes formában működő Vizuális történetmesélés az Instagramon tanfolyamot azért valósítom meg immár 10+1 alkalmas, online formában, hogy:
- vállalkozóknak
- tartalomkészítőknek
- és kreatív alkotóknak
nyújtsak segítséget abban, hogy:
- megismerjék a célcsoportjuk igényeit
- megtalálják és felvállalják a trendek között a saját hangjukat
- értékteremtő tartalommarketingen keresztül építsenek valós és mély kapcsolódásokat
- képviselni tudják az üzenetüket az Instagramon
- képesek legyenek azt napról napra egy-egy történettel koherens stílusban, magas minőségben, kreatív módon elmesélni,
- majd szert tenni egy valóban követővonzó galériára
- és egy interaktív, bevonó sztorifolyamra.
Azaz: segítek, hogy az Instagram a személyes és üzleti célokat is támogató csatornává váljon, a tartalomkészítés pedig egy élvezettel teli, játékos, kísérletező, önkifejező alkotási folyamattá, interaktív eredményekkel.
„Ha tudatos Insta-használó szeretnél lenni, ha meg szeretnéd érteni, hogy működik ez az app, itt a helyed!”
Dedics Andi szupervizor, coach
Hogyan épül fel a képzés?
Egy olyan 10+1 alkalmas, egymásra épülő modulok formájában napi oktatás nyújtó, interaktív, gyakorlatias megközelítésű és folyamatos házi feladatokat adó online képzés, ahol közel egy hónapon át dolgozunk nap mint nap szorosan együtt azért, hogy definiáljuk a célcsoportod igényeit, a te egyediséges és a te történeted, beleágyazzuk a te üzeneteid, és megtanuljuk vizuálisan elmesélni mindezt az Instagramon úgy, hogy mások be is vonódjanak abba.
Akár a fotókkal, akár szöveges posztokkal szeretnéd feltölteni a feeded, a tanfolyam során lehetőséged van a személyes történeted feltérképezésére, majd azoknak az elemeknek az azonosítására és gyakorlására, amelyek mentén valamennyi résztvevő elsajátítja a vizuális történetmesélés folyamatát. A képzés során egyaránt foglalkozunk az edukációs text image-ekkel és a komponálással, fotózással és telefonos szerkesztéssel is.
A tanfolyam alatt több mint három héten keresztül együtt tanulunk élő, de visszanézhető, online leckék formájában. A tanfolyam nagyobb csoportnak szól, hogy töltekezni tudjunk egymás történetéből, az egymással való kapcsolódásból, és segítsen minket a hasonló gondolkodású, hátterű és célú emberekből álló csoport ereje. A 10+1 alkalom a következő tematikát öleli fel:
0.: Bemutatkozó beszélgetés 03.31.
fontos küldetésem, hogy lehetőséget és platformot biztosítsak az ügyfeleimnek arra, hogy egymással kapcsolódni tudjanak, értékes, sokszor hosszútávú kapcsolatokat teremtsenek. A tanfolyam előestéjén megismerkedünk egymással.
1.: A vizuális történetmesélés szerepe a márkaépítésben 04.01.
az Instagramos tartalommarketing alapjai, a követővonzó galériák ismérvei túl az arculaton és a puszta látványvilágon. A márkaépítés nélkülözhetetlen elemei és a célcsoport meghatározásának kihagyhatatlan kérdései az Instagramon – egyéni feladatokkal
2.: Út a konzisztens, (én)márkaépítő galériáig: kompozíciós alapszabályok Instagramra szabottan 04.04.
Mit jelent maga a „vizuális történetmesélés”? – egyéni feladatokkal
3.: Út a konzisztens, (én)márkaépítő galériáig: a színek, filterek, presetek és az opcionális feed elrendezések szerepe 04.05.
A tanfolyam célja, hogy megtanuld úgy építeni vizuálisan és szövegesen az üzeneted, hogy ne kelljen szigorú feed elrendezésekhez vagy presetekhez kötnöd magad, amennyiben számodra nem ez a kézenfekvő megoldás. Én magam is autentikus feedet építek, presetek vagy puzzle elrendezés nélkül. Gondolatébresztő eszmefuttatás: van-e új az Instagram nap alatt? Mivel lehetsz eredeti?
4.: Túl a képeken: szövegek szerepe az Instagramon – vizuális anyagainkban és képaláírásainkban 04.07.
Megvitatjuk, hogyan érdemes a grafikáid tervezni, mik 2022 legfontosabb trendjei a szöveges grafikákban, és ebben miként tudsz egyediségre törekedni. Bemutatom az én arculatom, az ügyfeleim legjobban működő text image-eit és a téged is építő háttérinformációkat is megosztom. Ezen a napon tanulunk a képaláírások jelentőségéről és érintjük a sztoris történetmesélést is. Egyéni feladatokat is kapsz.
5.: Termékfotózás mobiltelefonnal flatlay formátumban, text image szerkesztés a Canvában 04.08.
Ezen a napon két közkedvelt téma kerül terítékre, de nem csak termékkészítők, alkotók vagy edukációs szolgáltatók számára hasznosítható módon. Egyéni feladatok formájában gyakorolhatsz, amit a tanfolyamot támogató zárt Facebook csoportban meg is beszélünk.
6.: Szerkesztés mobiltelefonnal: a 3 legfontosabb app, amire én is támaszkodom – gyakorlati feladatokkal 04.12.
Annyi minden múlik a szerkesztésen! Nem is gondolnád, egy-egy kevésbé jól sikerült beállítás után mégis mennyi minden kihozható egy képből, egyszerű mobilos szerkesztéssel is. Ezen a napon ebben merülünk el, természetesen most is, mint mindvégig, gyakorlati feladatok formájában.
7.: A Te vizuális történeted meghatározása 04.13.
a tanfolyam 7. napjára, a finis felé közeledve kezd összeállni a kép a saját üzenetedről és annak történetbe ágyazásáról – ezt pedig egy olyan mind mappel építjük fel, amit sehol máshol nem érsz el.
8.: Saját eszközök és mestertippek a galériámban 04.19.
Elárulom saját vizuális történetmesélő mestertippjeim, amit sosem hagynék el a galériámban. Bemutatom a saját eszközeimet is.
9.: Történetmesélés videóval és történetmesélés az Instagram Story-n 04.21.
Ez a tanfolyam nem lenne teljes, ha nem vennénk át a videós formátum és a Story felület jelentőségét a Vizuális történetmesélésben.
10.: Hogyan tovább? 04.24.
Búcsú a tanfolyamtól, a csapattól, a legfontosabb útravalók és felmerülő kérdések megvitatása.
Az órák Zoom közvetítéssel valósulnak meg, melybe a résztvevők élőben be tudnak csatlakozni, illetve utólag néhány héten át a leckék visszanézhetők lesznek. Nem baj tehát, ha nem tudsz élőben csatlakozni. A kapcsolódást és kommunikációt zárt Facebook csoport segíti. A leckék átadása hozzávetőlegesen 30-60 percet igényel naponta, az élő közvetítés az délelőtti, illetve esti órákban lesz. A pontos menetrendet minden résztvevő előre megkapja. A tanfolyam sok egyéni feladatot ad, ezeket aznap vagy a tanfolyamot követően is el tudod végezni.
Én magam a napi bevonódást javaslom, és azért ebben a formában rendezem meg a tanfolyamot, hogy ebben a közel négy hétben el tudj mélyülni a feladatokban, és a tanfolyam végére pontos irány legyen előtted, melyre hosszú távon támaszkodhatsz. Szenteld Te is annak az áprilisi hónapot, hogy megtaláld a hangodat az Instagramon!
Kinek szól:
Minden olyan Instagrammernek, aki értékteremtő tartalommarketingen keresztül kapcsolódna a célcsoportjával, és segítségre van szüksége a fenti modulokban: a saját üzenet megtalálásában, vizuális átadásában, történetmesélésben, tartalomoptimalizálásban, tartalomfejlesztésben, mobiltelefonos fotózásban, grafikai szerkesztésben és mobiltelefonos utómunkában. Mint minden egyes Pikrea tudásanyaggal, ezzel a tanfolyammal is többet kapsz, mint amire befizetsz, mert telepakoltam a tematikán túlmutató szemléletbeli és gyakorlati tippekkel is. És nem csak gratis feladatlapokat, munkafüzetet, támogató csoport hozzáférést és kedvezménykódokat kapsz az online kurzusaimhoz, hanem egy nagyszerű, hasonló gondolkodású tartalomkészítőkből és vállalkozókból álló közösséget is.
A tanfolyam helye:
A tanfolyamra kezdőként és haladóként is érkezhetsz, hiszen az “insta-utazás” mindenki számára egy folyamatos evolúció. A tanfolyam keretében nem esik szó az Instagram felületét bemutató technikai képzésről, appok technikai lehetőségeiről igen. Ha az Instagram felülete érdekel, nézd meg a kezdőknek, újrakezdőknek szóló, március végén, tehát a tanfolyam előtt még érkező Instagram A-tól Z-ig webináriumomat. A tanfolyam a vizuális történetmesélésről szól, (én)márkaépítésről vizuális történetmeséléssel, és nem az egyéb növekedési technikákról. Nem szól direktben vásárlásösztönzésről. Ha a növekedési és eladásösztönző stratégiák érdekelnek, akkor nézd meg a Márkaépítés és vásárlásösztönzés az Instagramon webináriumomat, amit szintén hozok a tanfolyam előtt. A tanfolyamon érintjük a Story felületet, ám közel sem olyan mélységeiben, ahogyan azt a Story kurzus: történetmesélés, követőszerzés, eladásösztönzés az Instagram Story-n és azon túl c. kurzusomban. A tanfolyamon nem esik mélységében szó a hashtagekről, hiszen annak is dedikáltam egy egész kurzust.
Ha egyszerre több élő képzésemen részt veszel, gratis egyéni segítséget nyújtok neked 2 élő képzés esetén 15, 3 élő képzés esetén 30 percben, utólag.
Szeretettel várlak a csapatunkban!
Egy következő alkalom időpontja érdekel?
Iratkozz fel hírlevelemre, hogy elsőként értesülj róla!
A helyek zöme 24 órán belül be szokott telni hírlevélből, így érdemes neked is feliratkoznod itt a hírlevelemre, ha egészen biztosan szeretnél részt venni valamelyik soron következő alkalmon.