Vizuális történetmesélés az Instagramon [tanfolyam]

VIZUÁLIS TÖRTÉNETMESÉLÉS AZ INSTAGRAMON

MÁRKAÉPÍTŐKNEK ÉS ÉNMÁRKA-ÉPÍTŐKNEK

 

Mindig is történetekben gondolkodtam. Gyerekként, ha a szobámban voltam, lemezjátszón történeteket hallgattam; ha kiszabadultam, akkor küldetéseket adtam magamnak és hajtottam végre a házunk udvarán vagy éppen a kis városkám körülölelő, végtelen lehetőségekkel kecsegtető (ám másnak csak kietlen) nagy magyar pusztában. Barátságot kötöttem a gondolattal, hogy minden létező egyetlen nagy szőttes részese. Idővel észrevettem, hogy ha közelebbről nézed, láthatod is, ahogyan egyik öltés a másikat követi. Rájöttem: minden történetbe rendezhető és a magam szórakoztatására abba is rendeztem. Esténként pedig, a kalandokban megfáradva vártam, hogy anyukám kezébe vegyen egy könyvet és meséljen nekem. Bár közel harminc évet kellett rá várnom: az Instagrammal végtére is értelmet nyert, miért volt éppen “képeskönyv” a jelem az óvodában. Aztán ahogy magam is megtanultam írni, az újonnan szerzett képességet rögtön arra fordítottam, hogy a történeteimet rímelő sorokba szedjem. Ahogyan iskolás lettem, a verseimmel táborokba nyertem felvételt, ahol a távoli kalandok újabb történeteket hoztak az életembe. Amikor pedig ünnepségekre készültünk az osztállyal, az előadásokban mindig én voltam a Mesélő. Azóta is, a mai napig is: mesélek.   A meséimet ma már közel harmincember követi és amit csinálok, azt hivatalos nevén vizuális történetmesélésnek hívják. Fotózok, vizuális történetbe rendezem a történéseket, átadom őket, és bevonom a nézőit is. Mindez odáig repített, hogy 300 millió felhasználó előtt, inspirációs célból, egy kihívás illusztrációjaként még maga az Instagram is megosztotta az egyik vizuális történetemet.   Hogy hatással vagyok, az rám is visszahat: ennek köszönhetem, hogy az évtizedes nemzetközi multis karrierem vidéken újrakezdésre cserélhettem, ami még Forbes címlapot is kapott, és sok-sok újabb, nem szokványos történetet eredményezhetett.  Az évtizedek élettörténetté kezdenek összeállni.

El is érkeztünk az Instagramhoz. Ez az a közösségi médiafelület, ahol globálisan havi 1 milliárd ember (köztük 2,5 millió magyar) fogyaszt vagy kreál aktívan vizuális történeteket, és a napi történetmesélő funkciót, a Story-t is nap mint nap 500 millióan használjuk. Ha ezt olvasod, akkor valószínűleg már nem azért vagy itt, hogy győzködjelek az Instagramban rejlő hatásgyakorlási és elérési potenciálról. Ezt már nagyon is jól tudod, és te már a mikéntjére vagy kíváncsi. Ez pedig röviden, többek között: maga a vizuális történetmesélés.   Hiszen az Instagram egy vizuális tartalommarketing-alapú platform. Akár márkát, akár énmárkát építesz rajta, meg kell tanulnod felfedezni, megragadni és úgy átadni a benned, a létrehozott termékedben, a kínált szolgáltatásodban rejlő történeted, hogy azzal mások kapcsolódni tudjanak. És ezen tanfolyam keretében pont ebben segítelek!

Egy pillanatra még kanyarodjunk vissza egy személyes történethez, és egy réges-régi, telefonos képemhez. Ha ránézel erre a fotóra, bízom benne, hogy olyan és hasonló kérdések fogalmazódnak meg benned is, mint:

  • vajon hol készült a kép?
  • a gazdáját várja éppen haza a kutyus?
  • honnan érkezik a gazdája, munkából?
  • ha igen, vajon mit dolgozik?
  • hozott neki valamit?
  • és kinek lehet az otthona az a pici házikó?
  • olyan időtlen ez a fotó, vajon most készült, vagy tíz éve, húsz éve?
  • mi történt azóta a szereplőjével?
  • vajon mi lehet az én régi otthonommal, ha távol vagyok tőle?

A képet én készítettem úgy öt-hat éve, de ezen kívül egyik kérdésre sem tudom a választ. Ugyanakkor, a kép által lehetővé teszem minden egyes néző számára, hogy a saját képzelőerejével történetet kerítsen köré. Bevontam őket, és a hatás nem maradt el:

Amennyiben ezután vetsz egy pillantást arra a galériára, amelyben ez a fotó is megjelent, könnyen beazonosíthatod az üzenetét, az üzenetemet: hiszek abban, hogy az egyszerű, apró örömök, vidámságok teszik az életet széppé, és vidéken újrakezdőként keresem ezeket a pillanatokat a pusztai életemben. Vagy ha nem találom, akkor én magam kreálom meg őket, aminek hála ma már több mint 15 000 emberhez szólok a posztjaimmal, az üzenetemmel:

 

Ugyanakkor, kevesen érkeznek az Instagramra konkrét vizuális történettel. Nekem is évekbe telt, amíg farigcsáltam a sajátom, sőt, ezt folyamatosan teszem azóta is. Amióta azonban megvan az üzenetem, stílusom és hangnemem, és szinte minden képem reflektál erre, sokkal nagyobb ütemben növekszik az Instagramom, mint előtte bármikor. Én ebben találtam meg a növekedésem kulcsát.  Azóta ráadásul több mint ezer tanulóm és ügyfelem számtalan kérdése és kihívása van mögöttem, melyek során rájöttem: sokan pusztán azért nem tudnak növekedni az Instagramon, mert nem találták még meg az üzenetüket, vagy nem ismerik a módját, hogyan tudnák azt vizuálisan hatékonyan elmesélni — akár márkaépítőkról, akár pedig személyes márkaépítőkről van szó.

A sokáig személyes formában, jelenleg pedig online tanfolyam keretében működő Vizuális történetmesélés az Instagramon workshopot azért hívtam életre, hogy minél több

  • Instagrammernek
  • vállalkozónak
  • tartalomkészítőnek
  • és kreatív alkotónak

 

nyújtsak segítséget abban, hogy:

  • megtalálják és felvállalják a hangjukat
  • képviselni tudják az üzenetüket az Instagramon
  • képesek legyenek azt napról napra egy-egy történettel koherens stílusban, magas minőségben, kreatív módon elmesélni,
  • majd szert tenni egy valóban követővonzó galériára
  • és egy interaktív, bevonó sztorifolyamra.

 

Azaz : segítek, hogy az Instagram a személyes és üzleti célokat is támogató csatornává váljon, a tartalomkészítés pedig egy élvezettel teli, játékos, kísérletező, önkifejező alkotási folyamattá, interaktív eredményekkel.

Mi tehát ez a tanfolyam?

Egy olyan tízalkalmas, egymásra épülő modulok formájában napi oktatás nyújtó, interaktív, gyakorlatias megközelítésű és folyamatos házi feladatokat adó online képzés, ahol két héten át dolgozunk nap mint nap szorosan együtt azért, hogy definiáljuk a te történeted, beleágyazzuk a te üzeneteid, és megtanuljuk vizuálisan elmesélni mindezt az Instagramon úgy, hogy mások be is vonódjanak.

Bármilyen céllal is érkezel, a tanfolyam során lehetőséged van a személyes történeted feltérképezésére, majd azoknak az elemeknek az azonosítására és gyakorlására, amelyek mentén valamennyi résztvevő elsajátítja a vizuális történetmesélés folyamatát.

A tanfolyam alatt minden hétköznapon együtt tanulunk élő, online leckék formájában, melyek visszanézhetők. A 10 alkalom a hamarosan itt bemutatott tematikát öleli fel — várlak vissza még februárban!