Pikrea / Blog / 

Instagram

Feed algoritmus változás [2022 update!]

Az Instagram CEO-ja, Adam Mosseri hét közepén bejelentette a két új home feed elrendezés globális bevezetését, így a napokban sokaknak lefrissül az app két új feed verzióval: a mostani preferencia, viselkedésünk szerint rendezett home feedről (1) lehet váltani a kezdőképernyőn a Követések (2) (kronológiai, időrendi rendezés) és a Kedvencek (3) feed között. Gyakorlatilag tehát visszatér 2016-ból az időrendi Instagram feed, amennyiben mi azt preferáljuk és azt állítjuk be — rengeteg embernek volt hatalmas csalódás, hogy anno azt leváltották a preferencia szerinti feedre.

Melyik elnevezés mire is utal pontosan?

Követések = időrendben látunk minden új posztot azoktól, akiket követünk (mint régen, 2016 előtt!)
Kedvencek = max. 50 fiókból összeállíthatunk egy Kedvencek listát, és ha erre rámegyünk, szintúgy időrendi sorrendben csak az ő posztjaikat láthatjuk. A lista szabadon szerkeszthető, ha valaki rákerül, lekerül róla, nem kap erről értesítést természetesen.

Mit jelent ez nekünk vállalkozóként, tartalomkészítőként?

Meglesznek a dolog előnyei és hátrányai, melyek elsősorban majd élesben derülnek ki.
Mindenképp nagy előny, hogy tartalomfogyasztóként jobban tudjuk szabályozni, mit hogyan látunk, több lehetőségünk van arra, hogy meghatározzuk, mit hogyan szeretnénk fogyasztani. Szerintem szuper dolog a Kedvencek (3) lista is, néha ránézni erre, és a Követések feedet (2) (a régi időrendi feedet) sokan 2016 óta várják vissza. Ezzel együtt, bennem nagyon kérdéses, vajon tényleg legörgetünk-e az utolsó posztig, vagy valójában már nagyon átszoktunk arra, hogy a mostani Home feed (1) rögtön elénk teszi, aki igazán érdekel minket… A régi kronológiai feed (2) egy 6 éve eltűnt, egyszerűbb, kevésbé zajos állapotára emlékeztet minket az Instagramnak, de mi magunk is sokat változtunk azóta, mára annyi impulzust kapunk, hogy lehet élesben inkább csak unalmas állóvíz lenne sokaknak a régi időrendi feed, hiába a nosztalgikus visszavágyódás.

Na de, hogy csökken-e emiatt az elérésünk? 

Élesben majd elválik. De az értékteremtő tartalommal megtöltött ÉS a célcsoportnak izgalmas formátumban tálalt posztokkal valószínűleg továbbra sem kell aggódni. Érdemes lehet persze kérni az embereket nem pusholós módon, hogy tegyenek rá minket a Kedvencek (3) listájukra, de ezt jó tartalommal először is meg kell tudni indokolni.

Amennyiben a követőid rátesznek téged a Kedvencek listájukra, akkor olyankor is elől és csillagozva fogsz érkezni és látszódni nekik az új tartalmaiddal, ha épp amúgy nem is a Kedvencek feedet, hanem a sima, alapértelmezett, preferencia szerinti feedet nézik. Érdemes tehát tényleg kérni őket, de mindenképp meg kell előtte alapozni a tartalmaiddal a kedvenccé válást.

Ha más Instagrammer ismerősöd számára is hasznos ez a cikk, akkor kérlek, hogy oszd meg vele. Egy ötrészes ingyenes Instagram minitréningért érdemes feliratkoznod a hírlevelemre. További izgalmas tartalmakért nézd meg az Instagram oldalam, a zárt Facebook csoportom és a is!

további cikkek

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 21 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON