Egy sorvezetőt szeretnék adni neked ebben a bejegyzésben arról, mit érdemes a fejedben letisztáznod, amennyiben szeretnéd, hogy a bióban foglalt üzeneted jól megtámogassa a feeded összhatása is.
1. Márkaépítés vizuális történetmeséléssel
A márkaépítés az Instagramon tartalommarketing alapokon nyugszik, ráadásul a vizualitás központi szerepben van. Ugyanakkor, ritkán kezdünk magával az Instagrammal ebben a folyamatban. Lépj vissza néhány mezőt, és gondolkodj el az alapértékeiden, a missziódon, küldetéseden! Mélyre kell ásni, tényleg jó mélyre, ha önazonosan, fenntarthatóan, és egyedi hangon kívánunk szólni a célcsoportunkhoz. Én ezt élvezem igazán. Ahogyan kibontakozik (sokszor a “kezem munkája segítségével”) a történet. Olyan, mintha fixálnánk az alapokat, majd Te kiraknál rajta egy kirakóst — a célcsoportod fejében. A tartalommarketing//vizuális történetmesélő kirakósban előbb-utóbb minden elem majd az összképet támogatja. Érted ezt a hasonlatot így?
Az a feladatod, hogy tisztázd le: miért szolgáltatok? Miért készítem a termékeim? Mihez szeretném velük hozzásegíteni a célcsoportom? Hová juttatom el? Milyen értékek mentén dolgozom? Mitől határolódom el? Milyen érzést szeretnék kelteni abban, aki találkozik velem? Ha ezeket megfogalmazod, az már vizuálisan kizár, illetve behoz egy sor elemet.
2. Feed elrendezések
Döntést kell hoznod a feed elrendezésed illetően. Például, hogy Te egy autentikus/organikus (én legalábbis így hívom) galériát szeretnél-e, ami nem követ szigorú, kötött feed elrendezést. Vagy éppen: lehet arra jössz rá, téged nagyban segít egy kötött feed, pl. ami sakktábla alapú vagy mondjuk éppen puzzle feed. Mi ugye készítettünk egy személyre szabható puzzle feed sablont. Hetente több emailt és DM-et kapok arról, hogy mennyire hatékonyan segíti ez azokat az Instagrammereket, akik maguktól egyszerűen nem találták a kulcsát a fenntartható tartalommegosztásnak. Ugyanakkor, én magam (tuti biztos, hogy az ENFP minőségem miatt is :D) nem tudom kötött feedhez tartani magam. Az eredményes Instagram kommunikációhoz sok-sok út vezet! A lényeg, hogy megtaláld a sajátod!
3. Élvezd!
Hidd el, az olvasónak, nézőnek átjön, hogy “kényszerből” vagy “szívből” posztolsz, és pont emiatt sokszor egy kevésbé tudatosan cizellált, csupán kikívánkozó sztori-folyam vagy poszt jobban teljesít. Az Instagramos történetmesélésed nagyon fontos alappillére kell legyen a fenntarthatóság. A fenntarthatóság alappillére pedig, többek között, a Te személyes viszonyod a tartalomkészítéshez. (ma pont erről is mennek épp aktív sztorijaim az Instagram oldalamon, csekkold!) Ma már sokkal fontosabb, hogy mint ember, az érzéseinkkel kapcsolódni tudjunk az instádhoz, mint az, hogy egy hátast dobjunk attól, mennyire tökéletesen összehangoltál rajta mindent.
4. Legyen márkahű
Ezzel együtt, az arculatod tükröznie kell a feedednek is. Beazonosítható kell legyél. Megvannak már a színeid, formáid, elemeid, elsődleges és másodlagos betűtípusod, amennyiben nem csak fotókkal kommunikálsz? Nekem óriási segítség volt, hogy ezeket ráadásul praktikus sablonokba rendeztük, így van 10-20 olyan sablonom, amihez bármikor nyúlhatok, csak az új mondanivalómmal kell feltölteni őket. Ezek tervezésében folyamatosan segítünk a hozzánk fordulóknak.
Ha más Instagrammer ismerősöd számára is hasznos ez a cikk, akkor kérlek, hogy oszd meg vele. Egy ötrészes ingyenes Instagram minitréningért érdemes feliratkoznod a hírlevelemre. További izgalmas tartalmakért nézd meg az Instagram oldalam, a zárt Facebook csoportom és a is!