Mostantól a nyilvános, üzleti vagy tartalomkészítői Instagram posztjaid megjelenhetnek a Google találatai között: 2025. július 10-én ugyanis a Google hivatalosan bejelentette, hogy indexeli az Instagram tartalmakat.
Mit is jelent ez az indexelés pontosan számodra?
Ha professzionális fiókod van (üzleti vagy tartalomkészítői), és nyilvános a profilod, akkor a következő típusú posztjaid láthatóvá válhatnak a Google-keresésben:
- Képes posztok
- Lapozós posztok
- Reels videók
…és mindezek visszamenőleg is, 2020. január 1-től kezdődően!
Ez hatalmas változás a tartalommarketing, SEO és márkaépítés világában, hiszen az Instás tartalmak sokkal kereshetőbbé és láthatóbbá válnak a Google és más keresőszolgáltatók találatai között. A személyes és a privát profilokat nem érinti a változás.
De mikor jelensz meg a posztjaiddal a keresőben?
A tartalmad a Google a néhány naptól 1-2 hétig tartó időszakon belül feldolgozhatja és indexelheti. Az indexelés sebessége függ például.
- a releváns kulcsszavaktól a képaláírásban, videó leírásában és alt-textben (alt-textet, azaz helyettesítő szöveget a fedd tartalom posztolása előtt tudsz hozzáadni, a caption megírása után, a posztolás előtt nyomj legalul a További lehetőségek / advanced options részhez, és ott add meg, miről szól a tartalom.
- valamint a Google crawling gyakoriságától is.
Milyen keresésekre és szándékokra lesz ez hatással?
A felhasználók nemcsak márkanevekre vagy konkrét termékekre keresnek, hanem sokszor inspirációt, megoldást vagy összehasonlítást keresnek – és mostantól az Instagram tartalmak is válaszolhatnak ezekre!
Például:
- Tájékozódási szándék:
„Hogyan kell berendezni egy kis nappalit?”
„Mi a különbség a kollagén típusok között?” - Megoldáskeresés:
„Tippek zsíros bőrre Instagram”
„Egészséges reggeli ötletek képekkel” vagy a képkeresőben - Vásárlás előtti kutatás:
„Pikrea vélemények Instagram”
„Legjobb magyar horgol tároló márkák” - Helyi keresés és ajánlás:
„Budapesti tetoválóművész Instagram”
„Eger brunch hely Insta” vagy a képkeresőben - Összehasonlítás:
„Zara vs H&M outfit Instagram”
„Panorámás szállás Eger Instagram”
A vizuális posztok és Reelek ezentúl tehát nemcsak az Instáról találhatók meg, hanem a a Google találati listában is konkrét válaszokat adhatnak a célcsoportodnak.
Mit tehetsz, hogy megjelenj a releváns tartalmaiddal a Google találatai között?
Használj világos, kulcsszógazdag képaláírást (captiont) még lapozós posztoknál és Reels videóknál is: gondolj arra, mit kereshetne az, akinek fontos, hogy rátaláljon a posztodra. Írd le, mi látható a fotón vagy videón természetes nyelvezettel, vagy mire ad választ a posztod akkor is, ha az szóban elhangzik a videóban vagy rá van írva a képre. Azokat nem indexeli a Google, ezért fontos a caption kitöltése.
Írj jó alt/helyettesítő szöveget: legtöbben kihagyják, pedig az Instagram lehetővé teszi az egyedi alt szöveg megadását a tartalom posztolása előtt, legalul a További lehetőségek részben. Használd ezt arra, hogy úgy írd le a tartalmat, hogy az embereknek és a keresőmotoroknak is érthető legyen.
Jelöld meg a helyszínt: a helymegjelölés, geotag megadása segít abban, hogy a tartalmad megjelenjen a helyi keresésekben, amennyiben az releváns neked.
Légy következetes: a rendszeres posztolás több tartalmat ad a Google-nek az indexeléshez, ami javíthatja az általános keresési jelenlétedet.
Frissítsd nyugodtan a profilod leírását is, hiszen a feed tartalmakon kívül az is indexelhető.
Ha van blogod a weboldaladon, bátran írj blogposztokat a tartalmas Instagram bejegyzéseidből, amiben linkeled az Instád is – mindezt eddig is ajánlottam, hiszen számos tartalmatok annyira alapos, hogy egy kis bővítéssel szakmai blogbejegyzésként is megállja a helyét. A blogodban linkeld az Instád is, csak egyszerűen amiatt is, hogy a keresőből a blogodra érkező emberek az Instán is bekövethessenek.
A kontroll a kezedben van
Aggódsz, hogy minden posztodat megtalálják? Jó hír: a beállításaidon múlik, hogy engedélyezed-e a keresőmotoroknak az indexelést. A Meta (az Instagram anyavállalata) lehetőséget ad arra, hogy letiltsd ezt a funkciót, ha nem szeretnéd, hogy a tartalmaid megjelenjenek a Google-ben. Ebben az esetben menj a Beállítások között az A fiók adatvédelme, Privacy részbe és engedélyezd, hogy a nyilvános fotóid és videóid megjelenhessenek a keresőmotorok találataiban. A nem nyilvános tartalmaid, a sztorijaid, rögzített sztorijaid tartalma nem jelenik meg ezentúl sem, illetve az újíts nem érinti sem a privát, sem a személyes profilokat.
A Google és az Instagram összefonódása tehát új dimenziót nyit a láthatóságban, és csak rajtad múlik, kihasználod-e!
🔗 Tipp: Keress most rá a saját témád fontos keresőszavaira a Google-ben… és nézd meg, mit látsz. 😉
Napi tartalmakért kövess az Instagramon.