Pikrea / Blog / 

Hírek, Howto tippek, Instagram

Kinyílik az Instagram: mostantól a Google-felhasználók is rád találhatnak

Mostantól a nyilvános, üzleti vagy tartalomkészítői Instagram posztjaid megjelenhetnek a Google találatai között: 2025. július 10-én ugyanis a Google hivatalosan bejelentette, hogy indexeli az Instagram tartalmakat.

Mit is jelent ez az indexelés pontosan számodra?

Ha professzionális fiókod van (üzleti vagy tartalomkészítői), és nyilvános a profilod, akkor a következő típusú posztjaid láthatóvá válhatnak a Google-keresésben:

  • Képes posztok
  • Lapozós posztok
  • Reels videók
    …és mindezek visszamenőleg is, 2020. január 1-től kezdődően!

Ez hatalmas változás a tartalommarketing, SEO és márkaépítés világában, hiszen az Instás tartalmak sokkal kereshetőbbé és láthatóbbá válnak a Google és más keresőszolgáltatók találatai között. A személyes és a privát profilokat nem érinti a változás.

De mikor jelensz meg a posztjaiddal a keresőben?

A tartalmad a Google a néhány naptól 1-2 hétig tartó időszakon belül feldolgozhatja és indexelheti. Az indexelés sebessége függ például.

  • a releváns kulcsszavaktól a képaláírásban, videó leírásában és alt-textben (alt-textet, azaz helyettesítő szöveget a fedd tartalom posztolása előtt tudsz hozzáadni, a caption megírása után, a posztolás előtt nyomj legalul a További lehetőségek / advanced options részhez, és ott add meg, miről szól a tartalom.
  • valamint a Google crawling gyakoriságától is.

Milyen keresésekre és szándékokra lesz ez hatással?

A felhasználók nemcsak márkanevekre vagy konkrét termékekre keresnek, hanem sokszor inspirációt, megoldást vagy összehasonlítást keresnek – és mostantól az Instagram tartalmak is válaszolhatnak ezekre!

Például:

  • Tájékozódási szándék:
    „Hogyan kell berendezni egy kis nappalit?”
    „Mi a különbség a kollagén típusok között?”
  • Megoldáskeresés:
    „Tippek zsíros bőrre Instagram”
    „Egészséges reggeli ötletek képekkel” vagy a képkeresőben
  • Vásárlás előtti kutatás:
    „Pikrea vélemények Instagram”
    „Legjobb magyar horgol tároló márkák”
  • Helyi keresés és ajánlás:
    „Budapesti tetoválóművész Instagram”
    „Eger brunch hely Insta” vagy a képkeresőben 
  • Összehasonlítás:
    „Zara vs H&M outfit Instagram”
    „Panorámás szállás Eger Instagram”

A vizuális posztok és Reelek ezentúl tehát nemcsak az Instáról találhatók meg, hanem a a Google találati listában is konkrét válaszokat adhatnak a célcsoportodnak.

Mit tehetsz, hogy megjelenj a releváns tartalmaiddal a Google találatai között?

Használj világos, kulcsszógazdag képaláírást (captiont) még lapozós posztoknál és Reels videóknál is: gondolj arra, mit kereshetne az, akinek fontos, hogy rátaláljon a posztodra. Írd le, mi látható a fotón vagy videón természetes nyelvezettel, vagy mire ad választ a posztod akkor is, ha az szóban elhangzik a videóban vagy rá van írva a képre. Azokat nem indexeli a Google, ezért fontos a caption kitöltése.

Írj jó alt/helyettesítő szöveget: legtöbben kihagyják, pedig az Instagram lehetővé teszi az egyedi alt szöveg megadását a tartalom posztolása előtt, legalul a További lehetőségek részben. Használd ezt arra, hogy úgy írd le a tartalmat, hogy az embereknek és a keresőmotoroknak is érthető legyen.

Jelöld meg a helyszínt: a helymegjelölés, geotag megadása segít abban, hogy a tartalmad megjelenjen a helyi keresésekben, amennyiben az releváns neked.

Légy következetes: a rendszeres posztolás több tartalmat ad a Google-nek az indexeléshez, ami javíthatja az általános keresési jelenlétedet.

Frissítsd nyugodtan a profilod leírását is, hiszen a feed tartalmakon kívül az is indexelhető.

Ha van blogod a weboldaladon, bátran írj blogposztokat a tartalmas Instagram bejegyzéseidből, amiben linkeled az Instád is – mindezt eddig is ajánlottam, hiszen számos tartalmatok annyira alapos, hogy egy kis bővítéssel szakmai blogbejegyzésként is megállja a helyét. A blogodban linkeld az Instád is, csak egyszerűen amiatt is, hogy a keresőből a blogodra érkező emberek az Instán is bekövethessenek.

A kontroll a kezedben van

Aggódsz, hogy minden posztodat megtalálják? Jó hír: a beállításaidon múlik, hogy engedélyezed-e a keresőmotoroknak az indexelést. A Meta (az Instagram anyavállalata) lehetőséget ad arra, hogy letiltsd ezt a funkciót, ha nem szeretnéd, hogy a tartalmaid megjelenjenek a Google-ben. Ebben az esetben menj a Beállítások között az A fiók adatvédelme, Privacy részbe és engedélyezd, hogy a nyilvános fotóid és videóid megjelenhessenek a keresőmotorok találataiban. A nem nyilvános tartalmaid, a sztorijaid, rögzített sztorijaid tartalma nem jelenik meg ezentúl sem, illetve az újíts nem érinti sem a privát, sem a személyes profilokat.

A Google és az Instagram összefonódása tehát új dimenziót nyit a láthatóságban, és csak rajtad múlik, kihasználod-e!

🔗 Tipp: Keress most rá a saját témád fontos keresőszavaira a Google-ben… és nézd meg, mit látsz. 😉

Napi tartalmakért kövess az Instagramon.

további cikkek

700+ PERCNYI INGYENES
TUDÁSANYAG
A YOUTUBE-ON!

NE MARADJ LE SEMMIRŐL!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és rögtön küldök neked egy ellenőrző listát 21 azonnal bevethető tippel, hogy követésre optimalizáld a profilod.

Ráadásul, feliratkozóként elsőként értesülhetsz az újdonságokról!

TALÁLKOZZUNK AZ INSTAGRAMON